Kiedy pojedziemy autostradą z Łodzi do Katowic?

Polsko-hiszpańskie konsorcjum zaprojektuje prawie 64-kilometrowy odcinek autostrady A1 od Tuszyna (Łódzkie) do granicy z województwem śląskim. Wartość kontraktu przekracza 11,6 mln zł.

Budowa autostrady A1 na odcinku Nowe Marży - Czernice / Fot: Wojciech Stróżyk
Budowa autostrady A1 na odcinku Nowe Marży - Czernice / Fot: Wojciech StróżykReporter

W czwartek umowę z wykonawcami projektu - konsorcjum firm Trakt Polska i Sener Polska oraz hiszpańskiej Sener Ingenieria Y Sistemas - podpisali przedstawiciele łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Projekt odcinka drogi o długości 63,8 km ma być gotowy do końca kwietnia 2012 roku.

"Oznacza to, że pozwolenie na budowę będzie możliwe w drugiej połowie przyszłego roku. Konsorcjum będzie sprawowało nadzór autorski nad przedsięwzięciem do wygaśnięcia rękojmi, czyli do końca 2015 roku" - poinformował Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA.

W Łódzkiem autostrada A1 ma mieć prawie 170 km. Trwają prace związane z budową odcinków o łącznej długości 60 km od Kowala w woj. kujawsko-pomorskim (ok. 15 km od granicy z woj. łódzkim) do Strykowa, gdzie będzie węzeł łączący autostrady A1 i A2. Odcinek od Strykowa do Tuszyna jest w fazie projektowej.

Autostrada A1, czyli europejska droga E75, jest częścią Transeuropejskiego Korytarza Transportowego Północ-Południe, łączącego Skandynawię z krajami leżącymi nad Morzem Śródziemnym. Autostrada na terytorium Polski będzie biegła od Gdańska przez Toruń, Łódź, Częstochowę i Katowice, aż do granicy państwa w Gorzyczkach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas