Jest plan przebiegu Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) opracowała wstępny przebieg dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, tzw. studium korytarzowe - poinformowała we wtorek GDDKiA

article cover
Piotr MoleckiEast News

Studium korytarzowe to podstawowy dokument projektowy, przedstawiający nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne. Jest pierwszym elementem dokumentacji projektowej, określającym lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych.

Wyznaczony w ramach studium korytarz, który ma szerokość ok. 5 km, na kolejnym etapie wstępnych prac przygotowawczych, objęty będzie analizami w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ).

GDDKiA informuje, że w sumie zdefiniowano cztery korytarze, które były oceniana w ramach studium korytarzowego

We wrześniu 2019 r. Rada Ministrów przyjęła nowelizację rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, gdzie dodano m.in. nowy przebieg sieci autostrad i dróg ekspresowych w związku z realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego, w tym m.in. nowej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.

Obwodnica ta będzie składać się z drogi ekspresowej S50 na północy i autostrady A50 na południu od Warszawy. Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia powstaną nowe połączenia: A50: A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Mszczonów - Góra Kalwaria - A2 (Mińsk Mazowiecki) i S50: A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Sochaczew - Wyszogród - S10 (Naruszewo) - Serock - S8 (Radzymin) - A2 (Mińsk Mazowiecki).

Harmonogram budowy obwodnicy zakłada, że w latach 2020-2024 r. wykonane zostanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej. W 2023 r. ma zostać uzyskana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach (wskazanie wariantu do realizacji). W roku 2025 ogłoszony ma być przetarg na projekt i roboty budowlane, a na lata 2026-2029 zaplanowano projektowanie i roboty budowlane.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas