Budowa tunelu na Zakopiance. Olbrzymia kara dla wykonawcy

Włoska firma Astaldi, która buduje tunele na popularnej Zakopiance została ukarana przez GDDKiA wysoką karą finansową.

Budowa tuneli na Zakopiance zaczęła się w marcu 2017 roku i wciąż nie może się skończyć
Budowa tuneli na Zakopiance zaczęła się w marcu 2017 roku i wciąż nie może się skończyćPaweł Murzyn East News

Rrzeczniczka małopolskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut, poinformowała, że GDDKiA nałożyła na Astaldi karę w wysokości 2 mln 850 tys. zł za nieterminowe płatności dla podwykonawców Dodała, że możliwe są kolejne kary.

Rzeczniczka dodała, że aktualne opóźnienia robót wynoszą trzy miesiące. Przedstawiciele Astaldi tłumaczyli wcześniej, że opóźnienia prac spowodowane są niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, pandemią covid oraz trudnościami kadrowymi u podwykonawcy tunelu.

"Analizowane są kolejne dokumenty i jeżeli będą w nich jakieś nieprawidłowości, to naliczane będą kolejne kary" - dodała rzeczniczka.

Wizytujący w styczniu br. budowę tunelu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapewniał wówczas, że jest szansa na ukończenie budowy na koniec bieżącego roku. Wiadomo już, że ten termin nie będzie dotrzymany.

Tunel w ciągu popularnej Zakopianki jest drążony w masywie góry Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym. Drążenie rozpoczęło się w marcu 2017 r. Koszt budowy wyniesie prawie miliard złotych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas