Autostrady prawie gotowe, ale szykuje się rewolucja

Kierowana przez Lecha Witeckiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szykuje rewolucyjne zmiany w przetargach. Nowe pomysły to waloryzacja cen i zabezpieczenie dostawców - informuje "Puls Biznesu".

Po Euro nie należy się spodziewać wielu nowych przetargów / Fot: Andrzej Iwańczuk
Po Euro nie należy się spodziewać wielu nowych przetargów / Fot: Andrzej IwańczukReporter

Jeśli - jak się zdarza w wielu wypadkach - wykonawca nie będzie płacił kontrahentom, GDDKiA będzie regulować płatności bezpośrednio. Jak podkreśla Witecki, nie będzie jednak płacenia dwa razy za to samo. "Zawsze to co wypłacimy kontrahentom, potrącimy z wynagrodzenia generalnego wykonawcy" - mówi.

Będą też zaliczki dla wykonawców. Szef GDDKiA zapowiada, że będą już wprowadzone w kontrakcie na modernizację stołecznego mostu Grota oraz drogi S8 Opacz-Paszków.

Kolejnym rewolucyjnym pomysłem jest też zapowiedź waloryzacji cen kontraktów o podawany cyklicznie przez GUS wskaźnik wzrostu cen materiałów, np. stali czy asfaltu.

Jak podkreśla Witecki, GDDKiA obawia się, że planowany spadek liczby kontraktów w 2013 r. wyeliminuje z rynku wiele małych i średnich firm, a oferty znów będą płynąć tylko od wąskiego grona dużych podmiotów. "Nie chcąc do tego dopuścić, wprowadzamy zaliczki i waloryzację kontraktów" - wyjaśnia.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas