Budowa autostrad

Autostrada A2 będzie miała trzy pasy. Poznaliśmy termin

Spółka Autostrada Wielkopolska poinformowała o rozpoczęciu nowego postępowania przetargowego. Celem jest wybór wykonawcy na realizację trzeciego pasa ruchu na autostradzie A2. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prace powinny potrwać do końca 2025 roku.

To bez wątpienia ważna wiadomość dla kierowców podróżujących autostradą A2. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez spółkę Autostrada Wielkopolska - do końca 2025 roku planowana jest rozbudowa jej 10-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Poznań Krzesiny i Poznań Wschód. Po zakończeniu prac wspomniana trasa będzie miała trzy pasy na całej swojej długości.

Rozbudowa autostrady A2 poprawi płynność ruchu i wpłynie na bezpieczeństwo

Obecnie autostradowa obwodnica Poznania to najbardziej obciążony ruchem odcinek koncesyjny A2. Według danych AWSA, dobowo przejeżdża nim nawet 90 tys. pojazdów, a w miesiącach wakacyjnych natężenie ruchu przekracza miejscami 110 tys. pojazdów na dobę. Co czwarty korzystający z autostradowej obwodnicy stolicy Wielkopolski płaci za przejazd. 75 proc. ruchu na obwodnicy stanowią z kolei pojazdy wjeżdżające z trasy S11, arterii miejskich i S5, które korzystają z obwodnicy bezpłatnie. 

Reklama

Cytowana przez Polską Agencję Prasową rzecznika spółki - Anna Ciamciak - poinformowała, że budowa trzeciego pasa ma na celu poprawę płynności ruchu oraz zapewnienie sprawnego, bezpiecznego i komfortowego przejazdu. Co jednak warte podkreślenia, sama realizacja inwestycji ma być trudniejszym projektem pod względem technicznym od wykonanej już rozbudowy odcinka A2 Poznań Zachód - Poznań Krzesiny. Z tego też względu przebudowę podzielono na etapy i zaplanowano w taki sposób, by nie występowała konieczność zamykania autostrady dla kierowców.

Trzeci pas na autostradzie A2 do końca 2025 roku

Jeśli wszystkie prace pójdą zgodnie z planem, trzeci pas dla obu kierunków, na odcinku A2 między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Wschód będzie gotowy do końca 2025 roku. Rzeczniczka AWSA podkreśliła jednocześnie, że tak, jak w przypadku rozbudowy obwodnicy Poznania na odcinku między węzłami Poznań Zachód i Poznań Krzesiny, całość planowanej inwestycji zostanie pokryta ze środków własnych spółki. Tamta inwestycja kosztowała ponad 200 mln zł.

Podwyżki opłat na autostradzie A4. Jest reakcja GDDKiA.

Spółka przypomniała również, że w minionym roku samodzielnie sfinansowała i zainstalowała odcinkowy pomiar prędkości na odcinku A2 między węzłami Poznań Krzesiny a Poznań Komorniki. Decyzja o zainstalowaniu urządzeń do pomiarów prędkości nie była przypadkowa. Z wcześniej zebranych danych za pomocą wewnętrznych stacji licznikowych wynikało, że nawet jedna czwarta pojazdów osobowych poruszających się między węzłami Poznań Komorniki, a Poznań Krzesiny przekraczała tym odcinku dozwoloną prędkość 120 km/h.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Autostrada A2 | Autostrada Wielkopolska | Poznań
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy