A4. Wreszcie jest pozwolenie
Jerzy Miller, wojewoda małopolski, wydał dziś pozwolenie na budowę dla autostrady A 4 na odcinku Szarów-Tarnów.
Jest to kolejny odcinek trasy biegnącej od granicy z Niemcami do granicy ukraińskiej. W tym momencie autostradą można dojechać od granicy z Niemcami do Krakowa. Kończą się prace budowlane na liczącym prawie 20 km odcinku z Krakowa do Szarowa - ma być oddany do użytku w drugiej połowie tego roku.
Wojewoda wydał dziś trzy decyzje o pozwoleniu na budowę dla odcinków: Szarów-Brzesko, Brzesko-Wierzchosławice i Wierzchosławice-Krzyż. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Nowy odcinek drogi o długości 57 km projektowany jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z dwóch jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni.
Odcinek Szarów-Brzesko (23,1 km) obejmuje dwa węzły: w Brzesku i Bochni, dwa miejsca obsługi podróżnych (Kłaj, Stanisławice) oraz 29 mostów i wiaduktów, w tym most na Rabie.
Odcinek Brzesko-Wierzchosławice (20,8 km) obejmuje węzeł Wierzchosławice, dwa miejsca obsługi podróżnych (Mokrzyska, Bagno) oraz 25 mostów i wiaduktów, w tym na rzekach: Ulga, Kisielina i Uszwica.
Odcinek Wierzchosławice-Krzyż (12,93 km) obejmuje węzeł Krzyż, dwa miejsca obsługi podróżnych (Rudka, Komorów), 12 mostów i wiaduktów, w tym most na Dunajcu.