Toyota w USA wspiera zawodników w GR Suprach i GR86

Drifterzy, zawodnicy startujący w wyścigach równoległych, a także kierowcy z serii GT4 rywalizujący profesjonalnie przygotowanymi GR Suprami i GR86 otrzymają wsparcie od północnoamerykańskiego oddziału Toyota Gazoo Racing.

Od lat Toyota w USA bardzo aktywnie uczestniczy w motorsportowej rywalizacji. I to z sukcesami. W 2022 roku w NASCAR zadebiutuje nowa generacja modelu Camry, a w seriach towarzyszących ścigają się jeszcze modele GR Supra i Tundra. Od tego roku zwiększy się też zaangażowanie poprzez Toyota Gazoo Racing North America (TGRNA), czyli północnoamerykańskie ramię Toyota Gazoo Racing. Wszystko po to, by wspierać kierowców oraz promować modele z linii GR - GR Suprę oraz GR86.

Reklama

W NHRA, czyli amerykańskich mistrzostwach w wyścigach równoległych, w kategorii Funny Car pojedzie prototyp inspirowany GR Suprą. Wizualne nawiązania do dwumiejscowego coupe Toyoty są ewidentne, ale technicznie to dwa zupełnie inne auta. GR Supra w wersji Funny Car ma długą maskę, małą kabinę, imponujące skrzydła i spojlery, umieszczone z boku rury wydechowe oraz potężny silnik V8, którego moc sięga nawet 8000 KM. Wszystko po to, by w jak najkrótszym czasie pokonać dystans 1000 stóp, czyli około 300 m. Kierowcy startujący w klasie Top Fuel pojadą w barwach TGRNA w 22 zawodach.

“Dla nas to szansa, by pokazać markę Toyota Gazoo Racing North America społeczności wyścigów równoległych. Dalej będziemy też wspierać drifterów i kierowców wyścigowych. To ważne chwile dla wszystkich zaangażowanych w motorsport w Toyocie" - mówi Paul Doleshal, menedżer odpowiedzialny za motorsport w Toyota Motor North America.

GR Supra i GR86 w drifcie i wyścigach

Toyota będzie też aktywna w rywalizacji drifterskiej w ramach cyklu Formula DRIFT. Auta japońskiego koncernu od lat są jednym z najczęstszych wyborów zawodników, którzy specjalizują się w precyzyjnej jeździe w głębokim poślizgu. W 2022 roku do drifterskiej GR Supry dołączy też GR86 w tej odmianie. Nowe coupe Toyoty, które wkrótce trafi do sprzedaży także w Polsce, zastąpi model GT86, który osiągnął już status auta kultowego w drifterskim środowisku.

Toyota intensywnie promuje też GR Suprę GT4, która od 2020 roku szybko przedarła się do czołówki aut w bardzo konkurencyjnej kategorii. Na całym świecie zawodnicy zaczynający przygodę z wyścigami GT wybierają właśnie ten model, ze względu na jego możliwości i niezawodność. A najlepszym potwierdzeniem są sukcesy GR Supry GT4 już w pierwszym sezonie rywalizacji. W USA kierowcy w GR Suprach GT4 rywalizują w seriach organizowanych przez IMSA oraz SRO.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy