Toyota GR 86 pojedzie wirtualnie jak GR Supra i GR Yaris
Toyota zaprezentowała nowy model z linii GR - GR 86, który jest następcą kultowego już GT86. Stylowe coupe z napędem na tył i silnikiem typu bokser będzie dostępne także w grze Gran Turismo Sport, gdzie spory sukces odniosły już GR Supra i GR Yaris.
Toyota od lat aktywnie wspiera działania w e-motorsporcie, a także łączy świat realny z wirtualnym w dziedzinie swoich samochodów o sportowym charakterze. Dla japońskiego koncernu to ważna część działalności, a wrażenia z jazdy od milionów graczy z całego świata trafiają do inżynierów aut drogowych. Pod szyldem Gazoo Racing wspierana jest też wirtualna rywalizacja - Toyota partneruje cyklowi eSports WRC Championship, a w grze Gran Turismo Sport organizowała rozgrywki za kierownicą GR Supry i GR Yarisa.
Dwa pierwsze globalne modele od Toyota Gazoo Racing odniosły niesamowity sukces w świecie wirtualnym. Około 1,3 mln graczy kupiło ten model w Gran Turismo Sport na konsole PlayStation, 530 tys. osób zostało właścicielami GR Yarisa, który w grze dostępny jest od 2020 roku. W połowie 2021 roku także do wirtualnej linii GR dołączy kolejny sportowy samochód Toyoty - GR 86. Co więcej, samochód będzie też wykorzystywany w cyklu Toyota Gazoo Racing GT Cup 2021, czyli pucharze, który wyłoni najszybszego kierowcę aut z linii GR.
Toyota GR 86 miała światową premierę na początku kwietnia. To następca kultowego już modelu GT86, który zapoczątkował usportowienie gamy modelowej japońskiego koncernu. Silnik bokser o nisko położonym środku ciężkości, napęd na tył, niska masa i manualna skrzynia biegów - to była recepta na samochód, który gwarantował frajdę z jazdy. I tej koncepcji Toyota pozostała wierna w nowym modelu.
GR 86 będzie miał nieco większy silnik (pojemność 2,4 l), który zaoferuje lepsze osiągi. Do tego, poprawiono sztywność nadwozia i zawieszenie, dzięki czemu prowadzenie auta jest jeszcze bardziej angażujące. Aluminiowe elementy nadwozia mają sprawić, że masa auta pozostanie niska - to kolejny aspekt tak ważny w autach o sportowym charakterze. A GR 86 ma być najlżejszym czteromiejscowym coupe w segmencie.
Sportowych akcentów nie brakuje we wnętrzu. Mięsista kierownica, manualna skrzynia biegów, dźwignia mechanicznego hamulca ręcznego, sportowe fotele - to kolejne auto ze znaczkiem Toyoty stworzone z myślą o kierowcy. Na zewnątrz dochodzą do tego 18-calowe koła, dwie końcówki układu wydechowego, a także elementy aerodynamiczne z przodu i na bocznych panelach, które wywodzą się z motorsportu.
Toyota GR 86 jest trzecim globalnym modelem z linii GR w gamie Toyoty. W 2019 roku zaprezentowano GR Suprę, a rok później GR Yarisa.
***