Rajd Polski: Kuzaj już nie jedzie

Leszek Kuzaj i Erwin Mombaerts, prowadzący po sześciu odcinkach specjalnych Rajdu Polski (4. eliminacji RSMP i eliminacji RME) nie wyruszyli już na trasę ostatniej dzisiejszej pętli.

W Peugeocie 206 WRC polsko-belgijskiej załogi wystąpił poważny defekt silnika - kiedy podczas serwisu mechanicy próbowali znaleźć przyczynę awarii i odpalili motor, coś eksplodowało i nie ma mowy o dalszej jeździe.

Tym samym Janusz Kulig i Jarosław Baran, mimo problemów na ostatniej pętli, stają przed ogromną szansą wygrania drugiej w tym roku eliminacji mistrzostw Europy o współczynniku dwadzieścia.

- Uszkodzeniu uległ wahacz i wysunęła się półoś, która z kolei obracając się przetarła jeden z przewodów dostarczających płyn chłodniczy. Silnik zaczął łapać temperaturę i mimo że Leszek i Erwin starali się kilkakrotnie chłodzić go wodą, uszkodzenia okazały się bardzo poważne. Już podczas strefy serwisowej okazało się, że nie ma możliwości dalszej jazdy. Leszek jest załamany! Cały zespół także - powiedział nam szef zespołu Leszka Kuzaja, Marek Bafia.

Reklama

Nowy lider Janusz Kulig był tymczasem najszybszy na 7. OS-ie, powiększając swoją przewagę nad Gabrysiem (2. czas przejazdu) o kolejne 29,2 s. Trzecie miejsce w imprezie zajmuje Tomasz Czopik, który na tej próbie wykręcił czwarty czas. Michał Bębenek uzyskał natomiast trzeci czas na OS-ie i awansował w "generalce" na czwartą pozycję.

Czołowa "10" po 7. OS-ie
 1. KULIG (Ford)          01:16:49.7 
 2. GABRYŚ (Mitsubishi)  +00:03:26.8 
 3. CZOPIK (Mitsubishi)  +00:04:00.8 
 4. BĘBENEK (Mitsubishi) +00:04:12.5 
 5. BRUYNEEL (Toyota)    +00:04:20.6 
 6. SOŁOWOW (Mitsubishi) +00:05:36.5 
 7. WARMBOLD (Ford)      +00:06:01.6 
 8. HERBA (Mitsubishi)   +00:06:28.4 
 9. CIEŚLIK (Mitsubishi) +00:07:09.7 
10. FRYCZ (Opel)         +00:09:33.6
autoklub.pl
Dowiedz się więcej na temat: kulig | rajd | rajd polski | Mitsubishi | kuzaj
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy