Rajd Meksyku: Zwycięstwo Martina
Markko Martin jadący Fordem Focusem WRC wygrał Rajd Meksyku - trzecią eliminację Rajdowych Mistrzostw Świata 2004.
Estończyk wyprzedził on swego kolegę z teamu fabrycznego Belga Francoisa Duvala oraz Hiszpana Carlosa Sainza w Citroenie Xsara WRC. Martin prowadzi w klasyfikacji MŚ kierowców wspólnie z Sebastienem Loebem.
Loeb (Citroen Xsara WRC) prowadził po pierwszym dniu meksykańskiej imprezy. Jednak wycofał się z imprezy z powodu awarii silnika po szóstym odcinku specjalnym (drugim sobotnim). Liderem został wówczas Martin.
Niewiele brakowało, żeby Estończyk podzielił los Loeba. Miał on w sobotę poważne problemy z przegrzewającym się silnikiem oraz wyciekiem oleju.
Rajd zakończył się podwójnym sukcesem Forda. Drugie miejsce zajął kolega Martina z fabrycznego teamu - Belg Francois Duval.
Pozycję tego ostatniego w końcówce rajdu atakował jeszcze Hiszpan Carlos Sainz. Kierowca hiszpański i tak cieszył się z trzeciej lokaty, gdyż niewiele brakowało, żeby w ogóle nie ukończył rywalizacji. Miał on wypadek. Jego Xsara przewróciła się na lewy bok, ale załoga zdołała wrócić na trasę. Kierowca wraz z pilotem postawili auto z powrotem na koła.
Rajdu Meksyku nie ukończyła jedyna polska załoga. Tomasz Kuchar z Maciejem Wodniakiem byli zmuszeni do wycofania się z imprezy na dziewiątym odcinku z powodu awarii samochodu.
Końcowa klasyfikacja Rajdu Meksyku 1. Markko Martin (Ford Focus WRC) 4:06.46,2 2. Francois Duval (Ford Focus WRC) 4:07.28,7 3. Carlos Sainz (Citroen Xsara WRC) 4:08.07,1 4. Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) 4:10.00,9 5. Mikko Hirvonen (Subaru Impreza WRC) 4:10.22,4 6. Marcus Groenholm (Peugeot 307 WRC) 4:10.44,6 7. Jussi Valimaki (Hyundai Accent WRC) 4:17.53,1 8. G. Panizzi (Mitsubishi Lancer WRC) 4:18.16,8 9. Antony Warmbold (Ford Focus WRC) 4:20.46,6 10. Harri Rovanpera (Peugeot 307 WRC) 4:26.06,5 Czołówka klasyfikacji MŚ kierowców 1. Sebastien Loeb (Francja) 20 pkt . Markko Martin (Estonia) 20 3. Marcus Gronholm (Finlandia) 16 4. François Duval (Belgia) 14 5. Petter Solberg (Norwegia) 13 6. Carlos Sainz (Hiszpania) 10 Czołówka klasyfikacji MŚ producentów 1. Ford 40 pkt 2. Citroen 30 3. Peugeot 21 4. Subaru 19 5. Mitsubishi 5