Rajd Cypru po OS17: Zmiana lidera
Kierowcy pokonali kolejne trzy odcinki specjalne Rajdu Cypru, które złożyły się na pierwszą pętlę tego ostatniego dnia rywalizacji. Odcinek numer 16 okazał się pechowy dla ekipy Forda, a w szczególności dla Colina McRae, który stracił, wydawałoby się pewne, prowadzenie. Tutaj foto-galeria z Rajdu Cypru 2002.
Szkot dachował swoim Fordem Focusem i dodatkowo stracił wspomaganie, nie wiadomo tylko czy awaria spowodowała wypadek czy też była jego następstwem. Mimo tego Colin ukończył odcinek 16 na wysokim ósmym miejscu i w klasyfikacji generalnej tracił do Gronholma tylko 5,5 s.
Dachowanie wykonał także Markko Martin, a Ford Carlosa Sainza stracił wspomaganie. Na OS17 Colin McRae bez wspomagania jechał już znacznie gorzej i przewaga Gronholma wyraźnie się powiększyła do ponad 50 sekund. Na szczęście teraz zawodnicy udają się do strefy serwisowej i mamy nadzieję, że wszyscy uporają się z awariami.
Tymczasem za plecami czołowej dwójki toczy się zacięta walka o trzecie miejsce. Ataki Richarda Burnsa skutecznie odpiera Tommi Makinen. Fin stara się aż tak, że okazał się najszybszy na dwóch ostatnich odcinkach. Swoją piątą pozycję utrzymuje Harri Rovanpera w trzecim Peugeocie. Trzy poranne odcinki rewelacyjnie pojechał Armin Schwarz. Niemiec awansował z dziewiątego na szóste miejsce.
12 sekund traci do niego wczorajsza rewelacja, Petter Solberg. Na ósme miejsce w wyniku wspomnianej wcześniej "przygody" spadł Markko Martin. Dziesiątkę zamykają Kenneth Eriksson i Gilles Panizzi. Ten ostatni uzyskuje dzisiaj całkiem niezłe czasy i w dalszej części sezonu może zdobyć parę punktów nawet na szutrach.
Dzięki wycofaniu się Manfreda Stohla polska załoga Tomasz Kuchar i Maciej Szczepaniak jest już na 14 miejscu. Austriak na OS 15 dachował i zrezygnował z dalszej jazdy.
Wyniki po OS17 (9.14km) - Lageia-Kalavasos: 1. GRONHOLM (Peugeot) 3:44:34.9 2. MCRAE (Ford) +00:50.5 3. MAKINEN (Subaru) +01:17.2 4. BURNS (Peugeot) +01:27.0 5. ROVANPERA (Peugeot) +01:39.8 6. SCHWARZ (Hyundai) +02:50.1 7. SOLBERG (Subaru) +03:02.3 8. MARTIN (Ford) +04:35.8 9. ERIKSSON (Skoda) +05:31.4 10. PANIZZI (Peugeot) +08:33.2 11. TUOHINO (Ford) +09:08.2 12. SAINZ (Ford) +09:12.4 13. DELECOUR (Mitsubishi) +12:13.2 14. KUCHAR (Hyundai) +17:05.6 15. GARDEMEISTER (Skoda) +21:45.5