Prawdziwy potwór. Peugeot 2008 DKR2016

Wydłużona karoseria, odporniejsze zawieszenie i mocniejszy silnik. To najważniejsze zmiany, jakie inżynierowie Peugeot Sport zdecydowali się wprowadzić w dakarowym Peugeocie 2008 DKR2016.

Peugeot 2008 DKR2016
Peugeot 2008 DKR2016Informacja prasowa (moto)

W porównaniu z ubiegłorocznym pojazdem auto jest aż o 200 mm dłuższe i 200 mm szersze. Chcąc obniżyć środek ciężkości Francuzi zdecydowali się też na obniżenie karoserii, chociaż dokładne dane dotyczące tej kwestii pozostają tajemnicą.

Na poprawę zdolności terenowych wpłynąć ma również skrócenie przedniego i tylnego zwisu. Na tle poprzednika auto wyróżnia się też zmienioną maską i większymi, montowanymi na dachu i w tylnej części pojazdu, wlotami powietrza chłodzącego wysokoprężny silnik V6.

Podwójnie doładowany motor o pojemności rozwija teraz 350 KM (o 10 KM więcej niż do tej pory) i 800 Nm. Montowana za plecami załogi jednostka przenosi moc na tylne koła za pośrednictwem ręcznej, sekwencyjnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach.

Odpowiednią trakcję zapewniają jednoczęściowe, magnezowe felgi i nowe - lżejsze - opony opracowane przez firmę Michelin.

Peugeot 2008 DKR2016Informacja prasowa (moto)
Peugeot 2008 DKR2016Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas