Opony BFGoodrich wracją na Rajd Dakar
Marka BFGoodrich, należąca do Grupy Michelin, ogłosiła swój powrót do rywalizacji w Rajdzie Dakar. Opony BFGoodrich zostały właśnie uznane za oficjalne ogumienie tej najbardziej prestiżowej i najtrudniejszej rywalizacji terenowej na świecie.
W styczniu przyszłego rok w stolicy Paragwaju Asuncion kierowcy po raz kolejny staną na starcie Rajdu Dakar 2017. Przez ponad dwa tygodnie zawodnicy będą musieli pokonać blisko 9 000 km, a w rywalizacji wspierać ich będzie po raz pierwszy w tym sezonie BFGoodrich, dostarczając zarówno ogumienie, jak i uruchamiając Centrum Serwisowe, które zapewni ekipom całodobowe wsparcie techniczne.
Firma dostarczy ogumienie około 300 pojazdom stającym do rywalizacji Rajdu Dakar. Ekipy będą mogły skorzystać z następujących opon:
BFGoodrich All-Terrain KDR2 - opona skonstruowana specjalnie na wyścigi terenowe. Jej charakterystyka jest zbliżona do BFGoodrich Baja T/A KR2, przy czym All-Terrain KDR2 jest lżejsza, a bieżnik ma bardziej sportowy charakter. Opona jest dostosowana do zwiększonych wymagań pojazdów o niższej masie. Została zaprojektowana z myślą o zespołach Peugeot i Toyota Gazoo Racing.
BFGoodrich All-Terrain KDR - ogumienie zbliżone do KDR2, uniwersalne, charakteryzujące się dobrą przyczepnością na różnych typach nawierzchni, pewnością podczas hamowania i komfortem prowadzenia. Opona ma wzmocniony bok, co odpowiada potrzebom pojazdów z napędem na cztery koła, jak Toyota/Overdrive, Mini X-Raid i Mini ALL4.
BFGoodrich Baja T/A KR2 - opona, która zdominowała pustynne trasy rajdu Baja, teraz pomoże zawodnikom ściągającym się w buggach podczas Dakaru. Bieżnik zapewnia maksymalną przyczepność na miękkiej nawierzchni, bok opony jest odporny nawet na największe uszkodzenia.
Rajd Dakar jest dla BFGoodrich jednym z najbardziej wymagających terenów doświadczalnych przy tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, jednak marka startuje w rywalizacji nie dla testów, a dla wygranej.
Począwszy od 1993 roku i zwycięstwa w Rajdzie Paryż-Dakar BFGoodrich dwunastokrotnie stawał na najwyższym podium, w tym w latach 2002-2012 zwyciężył aż 10 razy z rzędu.