Opel po raz trzeci mistrzem Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów

Opel zrealizował swój cel, zdobywając po raz trzeci z rzędu tytuł w kategorii FIA ERC Junior U27. Zwycięstwo w Rallye Liepāja-Ventspils na Łotwie było równoznaczne z upragnionym hat trickiem. W ślady Szweda Emila Bergkvista (2015 r.) i Niemca Marijana Griebela (2016 r.) w tym roku poszedł 23‑letni Brytyjczyk Christopher Ingram, który triumfował w finale sezonu rozegranym wokół nadbałtyckiego miasta portowego Lipawa. Ingram za kierownicą fabrycznego samochodu Opel ADAM R2 zdołał także powtórzyć swoje ubiegłoroczne zwycięstwo w mistrzostwach ERC3.

Mimo niesprzyjających warunków Ingram i jego pilot Ross Whittock ukończyli 13 ekstremalnie trudnych szutrowych odcinków specjalnych z przewagą około 18 sekund nad Łotyszem Martinsem Sesksem (Peugeot). "Nie znajduję słów na wyrażenie tego, jak jestem szczęśliwy" — powiedział uradowany Ingram. "Chciałbym podziękować zespołowi Opel Rallye Junior za perfekcyjne wsparcie w czasie całego sezonu. ADAM R2 po raz kolejny spisywał się bez zarzutu, dzięki czemu bez poważnych błędów przetrwaliśmy ten ciężki rajd. Tytuł FIA ERC Junior to marzenie, które wreszcie udało mi się spełnić".

Reklama

Niestety ich koledzy z fabrycznego zespołu Opla — Jari Huttunen i Antti Linnaketo — mogą mówić o prawdziwej serii pechowych zdarzeń. Po wygraniu pierwszego etapu w sobotę, Finowie aż dwukrotnie przerywali jazdę na pierwszym niedzielnym odcinku specjalnym z powodu przebitej opony. Jako że ADAM R2 był wyposażony tylko w jedno koło zapasowe, dwaj pechowcy musieli pokonać dwa odcinki specjalne bez powietrza w oponie, co kosztowało ich stratę około dwóch minut. Mimo to zdołali zająć czwarte miejsce w rajdzie, co zapewniło im tytuł wicemistrza Europy. 23‑letni Huttunen nie krył rozczarowania: "Szkoda, bo zwycięstwo i sam tytuł były w zasięgu ręki. Ale to też jest część rajdowego życia. W trakcie sezonu i tak udało nam się sporo osiągnąć. Jako kierowca zespołu fabrycznego z prawdziwego zdarzenia podniosłem swoje kwalifikacje".

Włoszka Tamara Molinaro, która w kieszeni miała już FIA ERC Ladies’ Trophy, ukończyła finałowe zawody sezonu ERC w trzecim fabrycznym ADAM‑ie R2 jako ósma, a w ogólnej klasyfikacji FIA ERC Junior zajęła siódme miejsce. 19‑latce towarzyszył belgijski pilot Martijn Wydaeghe.

Aktualni liderzy ADAC Opel Rallye Cup, Tom Kristensson i Henrik Appelskog, dali świetny występ. Szwedzi niezarejestrowani w FIA ERC Junior U27 zwyciężyli w kategorii RC4 prywatnym ADAM‑em R2 w barwach Audex Motorport.

Opel ADAM R2 po raz kolejny udowodnił wyższość w swojej klasie. Od czasu kiedy Opel zaczął zgłaszać samochody fabryczne w 2015 roku, 190‑konny rajdowy model wygrał aż 12 z 18 zawodów FIA ERC Junior.

Dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott, chwalił swój zespół: "Każdy sportowiec wie, jak trudno jest zdobyć tytuł i o ile więcej wysiłku wymaga jego obrona. Jestem więc tym bardziej dumny z całego zespołu. W ciągu ostatnich trzech lat Opel wygrał 12 z 18 rajdów ERC. Co najmniej tak samo ważnym jest fakt, że zawsze nie tylko mówiliśmy o promocji młodych talentów, ale aktywnie i z dobrym skutkiem wprowadzaliśmy słowa w czyn we współpracy z naszym partnerem ADAC. Trzy tytuły FIA ERC Junior są tego najlepszym dowodem".

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy