Nowy Volkswagen Polo GTI R5
Volkswagen zaprezentował nowe rajdowe Polo w specyfikacji R5. Auto już w przyszłym roku pojawić ma się na rajdowych odcinkach specjalnych.
Ważąca 1320 kg konstrukcja powstawała w bliskiej współpracy ze... Skodą. Czesi już od 2015 roku mają w swojej ofercie Fabię R5.
Bazą do stworzenia nowej rajdówki było topowe Polo GTI. Podobnie, jak w jego przypadku pod maską znajdziemy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Na tym jednak podobieństwa natury technicznej się kończą.
Przypominamy, że nowe Polo GTI napędzane jest silnikiem 2,0 l TSI rozwijającym 200 KM i 320 Nm. W rajdówce, co wynika z regulaminów FIA, zamontowano silnik o pojemności 1,6 l. Jednostka generuje moc maksymalną 272 KM i może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Ten przenoszony jest na koła obu osi (w Polo GTI wyłącznie na przód) za pośrednictwem wyczynowej, sekwencyjnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach.
Prędkość maksymalna i przyspieszenia zalezą do konfiguracji skrzyni biegów i dyferencjałów. Volkswagen deklaruje jednak, że sprint do setki zajmuje Polo R5 4,1 s, czyli aż o 2,6 s krócej, niż w przypadku Polo GTI.
Samochód, który otrzymał m.in. wymaganą przepisami klatkę bezpieczeństwa, uzyskać ma homologację FIA latem. Pierwsi klienci otrzymają swoje egzemplarze w drugiej połowie przyszłego roku.