Audi R18 e-tron Quattro

Audi Motorsport zaprezentowało właśnie swój najnowszy model - R18 e-Tron Quattro przygotowany do współzawodnictwa w wyścigowej serii FIA World Endurance Championship.

Przedstawiciele niemieckiego producenta są przekonani, że dzięki wprowadzonym ulepszeniom nowy model powtórzy sukces poprzednika - triumfatora Le Mans. Specjaliści od aerodynamiki zdecydowali się na kilka istotnych poprawek. Nowe jest m.in. przednie skrzydło i maska - w nadkolach zamontowano większe wloty powietrza służące lepszej wentylacji hamulców. Przy okazji samochód otrzymał również nowe reflektory przednie korzystające z technologii LED i Audi Laserlight.

Niemcy przygotowali dwie konfiguracje nadwozia dostosowane do różnych imprez w kalendarzu tegorocznych wyścigów WEC. Przy współpracy z inżynierami firmy Michelin wprowadzono również szereg poprawek w konstrukcji zawieszenia. Zespół odpowiedzialny za konstrukcję podwozia otrzymał ambitne zadanie podwojenia ilości energii odzyskiwanej w czasie hamowania, która następnie - w czasie przyspieszania - przekazywana jest do elektrycznego silnika napędzającego przednią oś pojazdu.

Reklama

Elektryczny silnik trakcyjny rozwija teraz moc 272 KM. Udoskonalono również system magazynowania energii w postaci koła zamachowego, które przechowywać może teraz do 700 kilodżuli, czyli o 17 proc. więcej niż do tej pory.

Gotowe do startu auto waży 870 kg i - w stosunku do poprzednika - zużywa o 2,5 proc. mniej paliwa na okrążeniu. Przypominamy, że głównym źródłem napędu jest wysokoprężny silnik 4,0 l V6 TDI o mocy 558 KM.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy