Kierowcy otrzymali niedawno nowe uprawnienia. Jedni gratis, inni za 170 zł

Kierowcy od 1 stycznia 2023 uzyskali nowe uprawnienia
Kierowcy od 1 stycznia 2023 uzyskali nowe uprawnienia Arkadiusz ZiolekEast News

Nowe uprawnienia dla kierowców z prawem jazdy kategorii B

  • masa rzeczywista holowanej przyczepy nie przekracza rzeczywistej masy całkowitej samochodu,
  • stosunek dopuszczalnej masy pojazdu do dopuszczalnej masy przyczepy nie może przekraczać 1,33:1
W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

Ciągnąc przyczepę nie trzeba już obliczać stosunku 1,33:1

W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający na koła wszystkich osi. W przyczepie rejestrowanej po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2023 r. dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający co najmniej na koła jednej osi; takie rozwiązanie dopuszcza się również w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

Kod 96 do prawa jazdy kategorii B - jak go zdobyć?

Przed holowaniem przyczepy sprawdź pola O.1 i O.2 w dowodzie rejestracyjnym

Jakie pojazdy można prowadzić z prawem jazdy kategorii B?

  • pojazdy samochodowe o DMC do 3,5 t
  • samochody z przyczepą lekką
  • samochody z przyczepą inną niż lekka 
  • motorowery
  • motocykle z silnikiem do 125 ccm 
  • czterokołowce lekkie
  • czterokołowce
  • ciągniki rolnicze
  • pojazdy wolnobieżne

Czy ciągnąć przyczepę trzeba opłacić e-TOLL?

Moto Flesz 78: Parlament Europejski zdecydował o przyszłości aut spalinowych