Elektryczna hulajanoga to nie zabawka. Mandaty są całkowicie poważne
Obecne przepisy dotyczące hulajnóg elektrycznych dają użytkownikom szereg uprawnień, ale trzeba pamiętać o tym, że nakładają także obowiązki. Przykładem może być dwóch mieszkańców gminy Andrychów, którzy otrzymali wysokie mandaty za jazdę hulajnogami elektrycznymi pod wpływem alkoholu.
Spis treści:
Osoby poruszające się e-hulajnogami lub urządzeniami transportu osobistego muszą mieć świadomość, że od pewnego czasu - w świetle prawa - obowiązują ich podobne przepisy, co kierujących pojazdem. Niedawno przekonało się o tym dwóch mężczyzn, którzy jadąc hulajnogami elektrycznymi mieli wyraźne problemy z utrzymaniem prostego toru jazdy.
Wysokie mandaty dla dwóch mężczyzn na hulajnogach
Niecodzienne zachowanie mężczyzn przyciągnęło uwagę policjantów z Andrychowa. Podejrzewając, że znajdują się oni pod wpływem alkoholu, mundurowi od razu podjęli interwencję i sprawdzili ich trzeźwość. Przypuszczenia funkcjonariuszy okazały się słuszne. 22-latek miał w organizmie 0,86 promila alkoholu, natomiast u młodszego z mężczyzn, 21-latka, urządzenie do badania stanu trzeźwości wykazało 0,46 promila alkoholu.
Obowiązujące od pewnego czasu przepisy mówią jasno - kierowanie hulajnogą w stanie nietrzeźwości lub po użyciu alkoholu jest wykroczeniem. Z tego względu policjanci ukarali kierujących wysokimi mandatami. 2-letni mieszkaniec gminy Andrychów otrzymał karę grzywny w wysokości 2500 złotych, z kolei drugi z mężczyzn - mandat w kwocie 1000 złotych.
Prawa i obowiązki użytkowników hulajnóg
Przy okazji zdarzenia policjanci przypomnieli o prawach i obowiązkach osób korzystających z hulajnóg elektrycznych.
Nowe przepisy, które weszły w życie z początkiem 2021 roku zabraniają m.in.:
- jazdy hulajnogą elektryczną w stanie nietrzeźwości, po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie;
- przewożenia innej osoby, zwierzęcia lub ładunku;
- czepiania się pojazdów;
- ciągnięcia lub holowania innego pojazdu;
- jazdy po jezdni obok innego uczestnika;
- jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy.
***