Uwaga. Do tych silników nie montuj instalacji LPG
Przedstawiamy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące czterech typów instalacji: od podciśnieniowych po wtrysk w fazie ciekłej.

Auta sprzed 2000 roku (typ instalacji: podciśnieniowa, zwana też mieszalnikową)
Do jakich silników instalacja podciśnieniowa się nie nadaje?
Instalacji podciśnieniowej, a więc takiej, w której dawkowanie gazu nie jest sterowane elektronicznie, nie należy stosować do samochodów z systemem diagnostyki OBDII.
W praktyce dotyczy to aut wyprodukowanych po 2000 r. Zbyt niedokładne dawkowanie gazu będzie się objawiało notorycznym przechodzeniem silnika w tryb awaryjny.
Instalacji podciśnieniowej w zasadzie nie powinno się również zakładać do silników z plastikowym kolektorem dolotowym, gdyż tzw. strzał gazu może rozerwać kolektor. Tam stosuje się wtrysk sekwencyjny LPG.
Modele, w których lepiej nie montować instalacji LPG:
BMW serii 5 (silniki z Valvetronic)
Ford Focus (silniki Zetec)
Toyota Corolla E11-E12