Poziomy płynów - za dużo, za mało

Poziom oleju silnikowego kontroluje się po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilku minut.
Poziom oleju silnikowego kontroluje się po wyłączeniu silnika i odczekaniu kilku minut.Motor

Olej silnikowy

  • zmienić go na inny, bardziej gęsty;
  • dolać środek uszczelniający;
  • zrobić remont silnika;
  • wymienić silnik na inny, w lepszym stanie.
  • podczas wymiany oleju mechanik nalał go zbyt dużo oleju (należy spuścić nadmiar oleju);
  • uszkodzona uszczelka pod głowicą (uszczelka do wymiany);
  • uszkodzony układ paliwowy (do komór spalania dostają się zbyt duże dawki paliwa - układ wtryskowy do naprawy);
  • w silnikach Diesla z filtrem cząstek na skutek zaburzeń w działaniu układu wtryskiwacze dawkują zbyt dużo paliwa (należy wtedy skontrolować stan filtra cząstek stałych, oczyścić go lub wymienić).

Płyn chłodniczy

Jeśli silnik "zagotuje się" i wyrzuci płyn, nie wolno dolewać zimnej wody (lepiej wlać gorącą lub poczekać, aż silnik ostygnie).
Jeśli silnik "zagotuje się" i wyrzuci płyn, nie wolno dolewać zimnej wody (lepiej wlać gorącą lub poczekać, aż silnik ostygnie).Motor

Poziom płynu hamulcowego

Płyn do wspomagania kierownicy