Linie warunkowego zatrzymania

Kiedy na jezdniach umieszcza się linię warunkowego zatrzymania z trójkątów, a kiedy z prostokątów?

Linię warunkowego zatrzymania z prostokątów (2) można spotkać nie tylko przed przejściami dla pieszych, ale i przed przejazdami tramwajowymi oraz na skrzyżowaniach dróg równorzędnych.
Linię warunkowego zatrzymania z prostokątów (2) można spotkać nie tylko przed przejściami dla pieszych, ale i przed przejazdami tramwajowymi oraz na skrzyżowaniach dróg równorzędnych.Motor

Linię warunkowego zatrzymania złożoną z trójkątów (1) stosuje się do wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów na wlocie drogi podporządkowanej, na której zastosowano znak pionowy "ustąp pierwszeństwa".

Linia warunkowego zatrzymania składającą się z prostokątów (2) używana jest się w celu wyznaczenia miejsca zatrzymania pojazdów przed: sygnalizatorami, przystankami tramwajowymi bez wysepki, przejazdami tramwajowymi i kolejowymi, przejściami dla pieszych oraz skrzyżowaniem na wlotach dróg równorzędnych.

W tym ostatnim przypadku linia ma zwrócić uwagę kierowcy, na jakiego rodzaju połączeniu dróg się on znajduje i co się z tym wiąże (zasada pierwszeństwa dla pojazdów z prawej strony).

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas