Dolewasz jedną z tych rzeczy do paliwa lub oleju? Możesz narobić sobie kosztów
Coraz częściej kierowcy zaczynają się interesować dodatkami do oleju i paliw. Stosują takie rozwiązania w używanych i całkiem nowych samochodach. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, żeby nie narazić się na dodatkowe kłopoty i koszty.
Spis treści:
W sklepach motoryzacyjnych (internetowych i stacjonarnych) można znaleźć wiele produktów chemicznych, których pomagają oczyścić wtryskiwacze paliwa, poprawić smarowanie, rozpuścić zanieczyszczenia i nagary, a następnie zabezpieczyć elementy, które współpracują ze sobą.
Z drugiej strony producenci samochodów bardzo często przestrzegają przed używaniem specyfików, których zadaniem jest czyszczenie układu paliwowego. Czasami producenci oferują własne środki lub dopuszczają stosowanie produktów oferowanych przez firmy trzecie.
Czy można używać dodatków do paliwa i oleju?
Informacje w tym zakresie najlepiej zasięgnąć u autoryzowanego dilera danej marki. Bardzo często producenci uzależniają od tego ochronę gwarancyjną. Dlatego warto uzyskać informacje, zanim zdecydujemy się zastosować taki środek.
Dodatki do paliwa i oleju - czy mogą sprawić kłopoty?
Dodatki do paliw trafiają do komory spalania wraz z benzyną lub olejem napędowym. W tym procesie mogą powstać cząstki lub gazy, które trafią później do układu wydechowego i katalizatora, filtra cząstek stałych oraz innych podzespołów. W najgorszym wypadku mogą je uszkodzić.
Dlatego z podobnego powodu producenci samochodów nie zalecają stosowania dodatków do oleju, ponieważ nawet minimalne ilości takiego środka mogą się osadzać na ściankach cylindrów i zostać spalone. Na dodatek później mogą trafić do katalizatora lub filtra cząstek stałych.
Dodatki do paliwa i oleju - co sprawdzić przed użyciem?
Niektórzy kierowcy używają specjalistycznej chemii nie tylko w starszych i zużytych samochodach. Czasami stosują takie rozwiązania w nowych modelach i bardzo chwalą sobie efekty działania.
Zanim zdecydujemy się na zakup takiego środka, warto wybrać markowe produkty, a następnie sprawdzić dokładnie zalecenia producenta. Szczególną uwagę należy zwrócić na deklaracje w kwestiach stosowania w silnikach z filtrem cząstek stałych (np. DPF lub FAP).
Nowoczesne silniki ze skomplikowanym układem wtryskowym i systemem oczyszczania spalin są dużo bardziej wrażliwe. Późniejsze koszty naprawy mogą być wysokie.
***