Czyste spojrzenie

Motor

Poprawa docisku

Nawet świetne pióro wycieraczki nie będzie działało prawidłowo, gdy jest zbyt słabo dociskane do szyby. Dużą poprawę daje spryskanie przegubu ramienia środkiem odrdzewiająco-smarującym – zapieczony, zardzewiały zawias utrudnia działanie sprężyny dociskającej. W skrajnym przypadku winna złej pracy może być zardzewiała, zużyta sprężyna, ale wtedy konieczna jest wymiana całego ramienia – sprężyny nie są sprzedawane osobno.
Nawet świetne pióro wycieraczki nie będzie działało prawidłowo, gdy jest zbyt słabo dociskane do szyby. Dużą poprawę daje spryskanie przegubu ramienia środkiem odrdzewiająco-smarującym – zapieczony, zardzewiały zawias utrudnia działanie sprężyny dociskającej. W skrajnym przypadku winna złej pracy może być zardzewiała, zużyta sprężyna, ale wtedy konieczna jest wymiana całego ramienia – sprężyny nie są sprzedawane osobno.Motor

Kontrola mocowania

Czasami zdarza się, że pęka plastikowy zatrzask na ramieniu wycieraczki. Uszkodzona zapinka nie jest w stanie zapewnić porządnego uchwytu, a wycieraczka działa optymalnie wtedy, gdy jest ustawiona pod odpowiednim kątem względem szyby. Chwiejne mocowanie sprzyja ponadto wydawaniu nieprzyjemnych dźwięków czy „schodkowaniu”. Dobrze jest więc nie wyrzucać zapinek ze zużytych wycieraczek, bo mogą się przydać na wymianę.
Czasami zdarza się, że pęka plastikowy zatrzask na ramieniu wycieraczki. Uszkodzona zapinka nie jest w stanie zapewnić porządnego uchwytu, a wycieraczka działa optymalnie wtedy, gdy jest ustawiona pod odpowiednim kątem względem szyby. Chwiejne mocowanie sprzyja ponadto wydawaniu nieprzyjemnych dźwięków czy „schodkowaniu”. Dobrze jest więc nie wyrzucać zapinek ze zużytych wycieraczek, bo mogą się przydać na wymianę.Motor

Wymiana gumy

W niektórych autach, zwłaszcza z tyłu, nie można wymienić samego pióra wycieraczek i konieczna jest wymiana całego ramienia. Można jednak tego uniknąć, wymieniając tylko gumy. Wygodnie jest odkręcić ramię, wysunąć starą gumę i wyjąć sprężyste listwy (nie wyrzucać!). Nowe gumy można kupić osobno, ewentualnie wyjąć z pióra zwykłej wycieraczki (kilka razy tańszej, niż całego ramienia) i poskładać wszystko w całość.
W niektórych autach, zwłaszcza z tyłu, nie można wymienić samego pióra wycieraczek i konieczna jest wymiana całego ramienia. Można jednak tego uniknąć, wymieniając tylko gumy. Wygodnie jest odkręcić ramię, wysunąć starą gumę i wyjąć sprężyste listwy (nie wyrzucać!). Nowe gumy można kupić osobno, ewentualnie wyjąć z pióra zwykłej wycieraczki (kilka razy tańszej, niż całego ramienia) i poskładać wszystko w całość.Motor

Zamiana na listwowe

Wymiana starych piór wycieraczek na nowe da słaby rezultat, gdy nie będą one przylegały do szyby na całej długości. To częsta przypadłość konwencjonalnych wycieraczek współpracujących z mocno wypukłą szybą.
Wymiana starych piór wycieraczek na nowe da słaby rezultat, gdy nie będą one przylegały do szyby na całej długości. To częsta przypadłość konwencjonalnych wycieraczek współpracujących z mocno wypukłą szybą.Motor
Poprawę może przynieść zamiana na wycieraczki płaskie, tzw. listwowe, które lepiej układają się do zakrzywionej powierzchni. Ich ceny sukcesywnie spadają, aktualnie można dobrać odpowiednik o ok. 30 proc. droższy od klasycznej wycieraczki.
Poprawę może przynieść zamiana na wycieraczki płaskie, tzw. listwowe, które lepiej układają się do zakrzywionej powierzchni. Ich ceny sukcesywnie spadają, aktualnie można dobrać odpowiednik o ok. 30 proc. droższy od klasycznej wycieraczki.Motor

Własnoręczna regeneracja?

Wiper Wizard
Wiper WizardMotor