8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla

8 sytuacji, w których nie warto kupować diesla
8 sytuacji, w których nie warto kupować dieslaMotor

1. Szukasz najtańszego w eksploatacji modelu

"Zamieniłem Astrę 2.0 DTI na 1.6 LPG. Rocznie na paliwie zaoszczędzam 1000 zł" - Mateusz, jeździ Oplem Astra II 1.6 LPG
"Zamieniłem Astrę 2.0 DTI na 1.6 LPG. Rocznie na paliwie zaoszczędzam 1000 zł" - Mateusz, jeździ Oplem Astra II 1.6 LPGMotor

2. Potrzebujesz nowego samochodu miejskiego

"Diesel z filtrem sadzy w mieście to porażka. Nikt mi nie powiedział przy sprzedaży, że to rozwiązanie nie nadaje się do jazdy miejskiej" - Robert, jeździ Peugeotem 208 1.6 HDi od roku
"Diesel z filtrem sadzy w mieście to porażka. Nikt mi nie powiedział przy sprzedaży, że to rozwiązanie nie nadaje się do jazdy miejskiej" - Robert, jeździ Peugeotem 208 1.6 HDi od rokuMotor

3. Poszukujesz niedrogiego auta w dobrym stanie

"Kupno diesla TDCi i liczenie na niskie koszty eksploatacji to była pomyłka. Na naprawy wtrysku wydałem połowę wartości auta. Trzeba było kupić benzynowe 1.8" - Tomek, jeździ Fordem Mondeo 2.0 TDCi z 2003 r.
"Kupno diesla TDCi i liczenie na niskie koszty eksploatacji to była pomyłka. Na naprawy wtrysku wydałem połowę wartości auta. Trzeba było kupić benzynowe 1.8" - Tomek, jeździ Fordem Mondeo 2.0 TDCi z 2003 r.Motor
Przebiegi aut benzynowych i diesli
Przebiegi aut benzynowych i diesliMotor

4. Chcesz cabrio, którym jeździ się przyjemnie

"Jedyny problem mojego Megane CC to nieprzyjemny, terkoczący dźwięk silnika 1.9 dCi. Gdybym mógł wybrać jeszcze raz, wolałbym dwulitrowego benzyniaka" - Michał, jeździ Renault Megane CC 1.9 dCi z 2005 r.
"Jedyny problem mojego Megane CC to nieprzyjemny, terkoczący dźwięk silnika 1.9 dCi. Gdybym mógł wybrać jeszcze raz, wolałbym dwulitrowego benzyniaka" - Michał, jeździ Renault Megane CC 1.9 dCi z 2005 r.Motor

5. Potrzebujesz samochodu do sporadycznych jazd

"Kupując Octavię nawet nie pomyślałem o benzynowej. Jeżdżę autem bardzo rzadko i to był błąd" - Paweł, jeździ Skodą Octavią TDI z 2005 r.
"Kupując Octavię nawet nie pomyślałem o benzynowej. Jeżdżę autem bardzo rzadko i to był błąd" - Paweł, jeździ Skodą Octavią TDI z 2005 r.Motor

6. Zamierzasz jeździć rocznie kilkanaście tysięcy km

"Przy moich przebiegach rocznych inwestycja w diesla okazała się nieopłacalna. W ciągu trzech lat mój diesel nie zarobi na te 7 tys. zł różnicy w cenie. Teraz wybrałbym 1.4 TSI" - Rafał, jeździ Volkswagenem Golfem VI 1.6 TDI z 2011 r.
"Przy moich przebiegach rocznych inwestycja w diesla okazała się nieopłacalna. W ciągu trzech lat mój diesel nie zarobi na te 7 tys. zł różnicy w cenie. Teraz wybrałbym 1.4 TSI" - Rafał, jeździ Volkswagenem Golfem VI 1.6 TDI z 2011 r.Motor

<b>Po takim przebiegu zwróci się diesel</b>

Model*
Test. zużycie paliwa*
Różnica cen
Przebieg do zwrotu
BMW serii 1 116i/118d
7,7/5,8
8000 zł
73 tys. km
BMW serii 3 320i/320d
7,5/6,0
12 000 zł
138 tys. km
Dacia Duster 4x4 1.6/1.5 dCi
8,3/6,9
9000 zł
109 tys. km
Kia cee'd 1.6 GDI/1.6 CRDi
7,2/6,1
6000 zł
92 tys. km
Opel Zafira 1.4T/2.0 CDTI
7,1/6,5
7000 zł
180 tys. km
Peugeot 208 1.0 VTi/1.4 HDi
5,6/5,0
10 000 zł
267 tys. km
Renault Clio 0.9 TCe/1.5 dCi
5,9/4,9
9000 zł
152 tys. km
Skoda Fabia 1.2 TSI/1.6 TDI
5,6/5,0
10 000 zł
267 tys. km
*benzynowy/diesel; zużycie paliwa w l/100 km

7. Chcesz mieć rasowego klasyka

Diesle z lat 80-tych niczym nie zachwycają. Wersje benzynowe są dużo ciekawsze.
Diesle z lat 80-tych niczym nie zachwycają. Wersje benzynowe są dużo ciekawsze.Volvo

8. Oczekujesz wysokiego luksusu

"Diesel wyraźnie ustępuje wersjom benzynowym dynamiką i komfortem" - Tomasz, jeździ Mercedesem S 350 D
"Diesel wyraźnie ustępuje wersjom benzynowym dynamiką i komfortem" - Tomasz, jeździ Mercedesem S 350 DMotor
.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?