​Ta kontrolka oznacza kłopoty. Pod żadnym pozorem nie wyłączaj silnika

Kontrolka DPF ma kolor żółty, a więc nie nakazuje zatrzymania. Nawet nie powinno się tego robić
Kontrolka DPF ma kolor żółty, a więc nie nakazuje zatrzymania. Nawet nie powinno się tego robić123RF/PICSEL

Są trzy rodzaje filtra cząstek stałych: FAP, DPF i GPF

  • DPF - suchy filtr, który do dopalania i oczyszczania spalin wykorzystuje temperaturę około 700o C.
  • FAP - tzw. mokry filtr to rozwiązanie stosowane głównie przez koncern PSA/Stellantis. Do wypalania zanieczyszczeń wykorzystuje specjalny płyn, który pozwala obniżyć temperaturę potrzebną do oczyszczania spalin do około 300o C. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochody wyposażone w FAP lepiej radzą sobie w miejskich warunkach - filtr zapycha się wolniej i bardziej regularnie się wypala, jednak FAP wymaga regularnego dolewania płynu raz na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
filtr cząstek stałych zapycha się jeśli jeździsz głównie po mieście
filtr cząstek stałych zapycha się jeśli jeździsz głównie po mieście123RF/PICSEL

Jeździsz głównie po mieście? Będziesz miał problemy z filtrem cząstek stałych

Procedura wypalania filtra cząstek stałych podczas jazdy

Po czym poznać, że filtr DPF się zapycha?

Procedura wypalania filtra cząstek stałych na postoju

Czyszczenie filtra DPF to tymczasowe rozwiązanie

Wymiana filtra DPF jest kosztowna

Jak dbać o filtr DPF?

Samochody używane z filtrem DPF

Ikony motoryzacji na Stadionie Narodowym w WarszawieinteriaINTERIA.PL