Coś wyje w aucie? Podpowiadamy, jak samemu rozpoznać źródło awarii

co wyje w aucie
co wyje w aucieMotor

CO WYJE I JAK TO ZLOKALIZOWAĆ?

alternator
alternatorMotor
  • odgłos słyszalny jest nawet po zakręceniu koła pasowego ręką
  • wycie nasila się wraz z obrotami
kompresor klimatyzacjii
kompresor klimatyzacjiiMotor
  • wycie słyszalne po zakręceniu za koło pasowe
  • na wycie nie ma wpływu załączanie kompresora
łożyska w piastach kół
łożyska w piastach kółMotor
  • wycie słyszalne po zakręceniu kołem (po podniesieniu auta)
  • możliwy luz na kole
  • zmiana natężenia wycia wraz ze zmianą kierunku jazdy
podpora wału
podpora wałuMotor
  • wycie spod auta podczas jazdy
  • odgłos zmienia się wraz ze zmianą prędkości jazdy
  • wycie nie jest uzależnione od obrotów ani obciążenia silnika
rolki pasków
rolki paskówMotor
  • wycie z okolicy paska osprzętu lub spod pokrywy rozrządu
  • odgłos uzależniony od obrotów silnika
tylny most
tylny mostMotor
  • wycie uzależnione od obciążenia
  • wycie zmienia się w zależności od tego, czy się przyspiesza, czy hamuje silnikiem
podpora półosi napędowej
podpora półosi napędowejMotor
  • wycie towarzyszy obracaniu się koła
  • odgłos zależy od prędkości
  • wycie nie zmienia się wraz ze zmianą kierunku jazdy
pompa wspomagania
pompa wspomaganiaMotor
  • wycie nieco wzrasta podczas kręcenia kierownicą
  • odgłos niesłyszalny podczas kręcenia ręką za koło pasowe
skrzynia biegów
skrzynia biegówMotor
  • wycie na konkretnym biegu
  • wycie ustające po wciśnięciu sprzęgła
  • odgłos zmienia się podczas przyspieszania i hamowania silnikiem
pompa cieczy chłodzącej
pompa cieczy chłodzącejMotor
  • wycie z okolicy paska osprzętu lub spod pokrywy rozrządu
  • wycie zależne od obrotów silnika
  • odgłos niezależny od obciążenia silnika
opona
oponaMotor
  • wycie dochodzące z zewnątrz pojazdu
  • odgłos zależny od szybkości jazdy, często występujący tylko w określonym zakresie prędkości
  • wyciu opon najczęściej towarzyszy ich nierównomierne zużycie (tzw. wyząbkowanie)