Znamy datę otwarcia tunelu pod Świną. Na kierowców będzie czekać jedna pułapka
Koniec z kolejkami i czekaniem na promy - tunel pod Świną, którego budowa ruszyła we wrześniu 2018 r. zostanie otwarty lada moment. Podwodna trasa o długości blisko 1,5 km, łącząca wyspy Wolin i Uznam, zostanie przekazana kierowcom już w południe 30 czerwca i stanie się najdłuższym podwodnym tunelem w Polsce.
To będzie historyczny moment dla mieszkańców i władz Świnoujścia, Kiedyś na przeprawę czekali nawet godzinami, lada moment z jednej wyspy na drugą przejazdą podwodną trasą w blisko 3 minuty. Kierowcy wreszcie doczekali się otwarcia tunelu, którego budowę we wrześniu 2018 roku rozpoczęła firma PORR S.A./Gülermak.
Zbudowanie łącznika pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu, pochłonęło nieco ponad 912 mln zł. Lwią część tej kwoty, bo aż 775 mln zł pokryło dofinansowanie z Unii Europejskiej. Brakujące 137 mln zł dołożyło z własnego budżetu miasto Świnoujście.
W jednorurowym tunelu łączącym wyspy Uznam i Wolin zmieściły się dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m i dwa pasy awaryjne o szerokości ok. 2 metrów. Jego długość całkowita to dokładnie 1484 metry, których przejechanie zajmie kierowcom od 3 do 4 minut. Kiedyś na tę przeprawę czekano nawet godzinami, bowiem tempo pracy promów było mocno uzależnione od warunków pogodowych i stanu wody.
Warto zaznaczyć, że w całym tunelu obowiązuje ograniczenie prędkości 50 km/h. Jak poinformowało GDDKiA, nad zachowaniem kierowców czuwa monitoring i odcinkowy pomiar prędkości. Już jazda z prędkością 60 km/h może zakończyć się mandatem, kierowcy muszą o tym pamiętać.