Zakończono przetarg na obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego

Węzeł Skarżysko-Kamienna Północ został w poniedziałek otwarty. Oznacza to zakończenie całej inwestycji na odcinku drogi ekspresowej S7 od granicy województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej.

Rozstrzygnięty został przetarg na budowę obwodnicy Ostrowca Św. - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Najkorzystniejszą ofertę (52,9 mln zł) złożyło konsorcjum firm Fabe Polska (lider) i SP Sine Midas Stroy.

Umowa z wykonawcą zostanie podpisana, jeśli nie wpłyną żadne odwołania od decyzji komisji przetargowej. Inwestycja ma być realizowana w latach 2020-23 w systemie "Projektuj i buduj".

W ramach inwestycji ma zostać zaprojektowany i wybudowany odcinek drogi jednojezdniowej klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,7 km. Przebiegać ona będzie nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 9, stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa.

Planowana jest również m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w istniejącą trasę.

Inwestycja ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa ruchu, zwiększenia komfortu jazdy zarówno dla kierowców podróżujących tranzytem, jak i zmotoryzowanych z samego Ostrowca. Ma także zminimalizować niedogodności związane z korkami i hałasem w centrum miasta.

"Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku 23 tysiące pojazdów na dobę. Dzięki inwestycji możliwe będzie oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu poprzez przełożenie ruchu tranzytowego na nowy przebieg drogi krajowej nr 9" - czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Reklama
PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy