Wybudują 4,5 km obwodnicy Krakowa. W ciągu trzech lat!

Dziewięć firm i konsorcjów złożyło oferty w drugim etapie przetargu na budowę drugiego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S7. GDDKiA przewiduje, że budowa rozpocznie się w połowie sierpnia tego roku i potrwa blisko trzy lata.

Dziewięć firm i konsorcjów złożyło oferty w drugim etapie przetargu na budowę drugiego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S7. GDDKiA przewiduje, że budowa rozpocznie się w połowie sierpnia tego roku i potrwa blisko trzy lata.

Jak poinformowała rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Iwona Mikrut, wśród wnioskodawców na budowę 4,5-kilometrowego odcinka S7 od węzła Rybitwy do węzła Igołomska w Krakowie są zarówno znaczące podmioty krajowe, jak i firmy zagraniczne.

Najniższą cenę wynoszącą blisko 529 mln zł zaoferowało konsorcjum Strabag i Heilit-Woerner, a najwyższą firma Energopol Szczecin (749 mln zł).

Zarządca dróg ma teraz czas na sprawdzanie złożonych ofert. Przedstawicielka GDDKiA przewiduje, że podpisanie umowy z wybranym wykonawcą będzie możliwe pod koniec lipca tego roku, a przekazanie placu budowy nastąpi dwa tygodnie później. Budowa ma trwać 27 miesięcy z wyłączeniem dwóch okresów zimowych (po trzy miesiące).

Reklama

Odcinek wschodniej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S7, zwany Trasą Nowohucką, od ul. Christo Botewa do ul. Igołomskiej, znalazł się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

W ramach inwestycji przewidziano budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 4,5 km, dwupoziomowych węzłów drogowych: "Rybitwy" i "Igołomska" oraz mostu wantowego na Wiśle o długości ok. 0,7 km, a także 12 innych mostów i wiaduktów. Przebudowana zostanie także droga krajowa nr 79 na odcinku 1,55 km, linia tramwajowa oraz infrastruktura techniczna.

Pod koniec 2010 r. zakończyła się budowa pierwszego odcinka wschodniej obwodnicy Krakowa. W ramach tej inwestycji zbudowano 2,7-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Bieżanów do ulicy Christo Botewa, gdzie w przyszłości powstanie węzeł Rybitwy. Na jego trasie znajduje się sześć obiektów mostowych, w tym estakada o długości ponad 250 metrów. Poprzez węzeł Bieżanów trasę połączono z autostradą A4. Koszt budowy wyniósł 200 mln zł.

Budowa tych dwóch odcinków pozwoli na skomunikowanie dwóch dzielnic Krakowa: Nowej Huty i Podgórza, oraz aktywizację gospodarczą poprzemysłowych terenów tych dzielnic.

Po ukończeniu wschodniego odcinka, dwujezdniowa obwodnica Krakowa będzie okalała miasto z trzech stron i liczyła blisko 35 km.

Wschodnia obwodnica Krakowa to fragment budowanej drogi ekspresowej S7, która będzie łączyć Gdańsk z Rabką-Zdrój. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nową trasę zlokalizowano w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy