Wybrano wykonawcę kolejnego odcinka Via Carpatia

GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 od węzła Podgórze do węzła Kamień. Złożyła ją firma Budimex, która zaoferowała ponad 333,5 mln zł. Odcinek ten będzie częścią szlaku Via Carpatia.

Jak poinformowała PAP w czwartek rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA Joanna Rarus, firma zadeklarowała wybudowanie tego ponad 10,5 km odcinka w ciągu 34 miesięcy.

Rzeczniczka zaznaczyła, że jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargów i będzie pozytywny wynik kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, wówczas podpisana zostanie umowa.

"Odcinek S19 od węzła Podgórze (z węzłem) do węzła Kamień (bez węzła) będzie realizowany w systemie +projektuj i buduj+. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. zaprojektowanie odcinka, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie" - zaznaczyła Rarus.

Reklama

Dodała, że okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane.

Odcinek S19 Podgórze-Kamień jest częścią dużego przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 do Niska do Sokołowa Małopolskiego. Ten 30-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy zadania realizacyjne.

Zadanie A Nisko Południe - Podgórze, wybór najkorzystniejszej oferty ma realizację tego odcinka ma nastąpić w pierwszych dniach kwietnia br. Zadanie B Podgórze - Kamień oraz zadanie C Kamień - Sokołów Małopolski Północ - w przetargu na realizację tego odcinka wybrano w ubiegłym tygodniu najkorzystniejszą ofertę, złożyło ją konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, cena to prawie 235 mln zł.

Podkarpacki fragment drogi ekspresowej S19 będzie częścią szlaku Via Carpatia. Idea utworzenia szlaku została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem prezydenta Lecha Kaczyńskiego.

Docelowo Via Carpatia połączy kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. Ma docierać m.in. do rumuńskiego portu w Konstancy nad Morzem Czarnym oraz greckich Salonik nad Morzem Egejskim.

Cały jej przebieg w naszym kraju ma zapewnione finansowanie.

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.

Na Podkarpaciu w kierowcy korzystają już z ponad 30 kilometrów drogi S19. W opracowaniu Koncepcji Programowej jest niemal 67 km S19. Natomiast w przetargu w trybie "projektuj i buduj" jest ponad 54 km tej trasy. Z kolei w przetargu na opracowanie Koncepcji Programowej jest ponad 18 - kilometrowy odcinek S19.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy