Wielu chętnych na budowę trasy S3 pomiędzy Legnicą i Bolkowem

15 firm złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S3 pomiędzy Legnicą i Bolkowem. 36-kilometrowy odcinek tej drogi ma powstać do końca 2018 r.

Jak poinformowała w środę PAP Joanna Borkowska, rzeczniczka wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, budowa drogi ekspresowej S3 pomiędzy Legnicą i Bolkowem, została podzielona na dwa odcinki.

Pierwszy połączy Legnicę z miejscowością Jawor. O budowę tego fragmentu trasy zabiega 9 firmy. "Najtańszą ofertę na kwotę ok. 295,5 mln zł. złożyło konsorcjum firm Eurovia i Warbud. Najdroższa oferta złożona przez konsorcjum firm M-Silnice i Przedsiębiorstwo Inżynieryjne +IMB-Podbeskidzie+ opiewa na kwotę 726,5 mln zł" - podała Borkowska.

Reklama

Na budowę drugiego z odcinków, łączącego Jawor z Bolkowem, w przetargu złożono sześć ofert. "Najtańszą ofertę na kwotę ok. 323 mln zł złożyła firma Mota-Engil. Najdroższa oferta złożona przez Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. opiewa na kwotę ok. 426 mln zł" - dodała rzeczniczka.

W 2015 r. rozpoczęły się prace budowlane na odcinkach trasy ekspresowej S3 łączących Nową Sól (Lubuskie) z Legnicą (Dolnośląskie). Cała inwestycja na Dolnym Śląsku ma kosztować ponad 3 mld zł. Dolnośląski odcinek S3 połączy Nową Sól z Bolkowem.

Pod koniec lipca na konferencji prasowej w Jaworze minister infrastruktury Maria Wasiak powiedziała, że do końca tego roku Polska złoży wspólnie z Czechami wniosek o finansowanie ostatniego dolnośląskiego odcinka drogi S3 z europejskiego programu CEF "Łącząc Europę". Chodzi o fragment trasy łączący Bolków z granicą z Czechami w Lubawce.

Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.(

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy