Wielu chętnych do budowy kolejnego odcinka drogi S19
Osiem ofert wpłynęło od firm w przetargu na projekt i budowę 25-km odcinka Malewice-Chlebczyn przyszłej drogi S19 w Podlaskiem - podała po otwarciu ofert Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Najtańszą ofertę na kwotę 665,2 mln zł złożyła turecka firma Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S, najdroższą z sumą 887,1 mln zł konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. GDDKiA podała, że pięć spośród złożonych ofert mieści się w wartości zamówienia, która wynosi 831 mln zł.
"Budowę jednego kilometra tego odcinka S19 firma Kolin Inşaat oszacowała na 26,53 mln zł, a kolejny oferent - firma Intercor - na prawie 3 mln zł drożej, tj. 29,43 mln zł (cała oferta opiewa na 738 mln zł). Najdrożej kilometr wyceniło konsorcjum Kobylarnia i Mirbud - 35,38 mln zł" - poinformowano w komunikacie na stronie internetowej GDDKiA.
25-kilometrowy odcinek Malewice-Chlebczyn jest najbardziej na południe wysuniętym odcinkiem przyszłej drogi S19, za których budowę odpowiada białostocki oddział GDDKiA. Prowadzi od Malewic (pomiędzy Bielskiem Podlaskim, a Siemiatyczami) w Podlaskiem w rejon miejscowości Chlebczyn i Sarnaki, które są już w województwie mazowieckim. Od zachodu droga będzie omijać Siemiatycze, pozwoli na wyprowadzenie z miasta ciężkiego ruchu tranzytowego. Nad rzeką Bug powstanie estakada, która będzie miała 658 metrów długości.
Powstaną również dwa węzły drogowe: Siemiatycze Północ i Siemiatycze Południe. Na węźle Siemiatycze Północ S19 będzie się krzyżować z drogą wojewódzką nr 690, a na węźle Siemiatycze Południe z drogą krajową 62 prowadzącą w stronę Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Umowę z wykonawcą odcinka Malewice-Chlebczyn w systemie projektuj i buduj, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce podpisać w pierwszym kwartale 2021 r. Budowa jest planowana w latach 2022-2025.
Drogowcy przypomnieli, że obecnie trwa wyłanianie wykonawców na projekt i budowę sześciu podlaskich odcinków S19. Łączna długość tych odcinków to 80 km. Wybrano już natomiast wykonawców trzech innych odcinków o długości 37,3 km. Umowy z tymi firmami mają być podpisane jeszcze w 2020 r.