Tunel na Zakopiance pojawił się w mapach Google
Nawigacja Google Maps została zaktualizowana i uwzględnia już działający od soboty tunel na Zakopiance. Wracający z przedłużonego weekendu w górach kierowcy byli w niedzielę błędnie informowani, że tunel nie jest otwarty. W efekcie wiele osób jechało objazdem.
Otwarcie tunelu w ciągu trasy S7, czyli popularnej Zakopianki, zbiegło się z przedłużonym listopadowym weekendem związanym ze Świętem Niepodległości. Sporo turystów spędzało ten czas pod Tatrami. W niedzielę kierowcy korzystający z popularnej nawigacji wracając z Zakopanego byli kierowani przed wjazdem do tunelu na objazd.
To spowodowało utrudnienia. Kierowcy, którzy decydowali się na zjazd z dwupasmówki przed tunelem, utknęli w korku. Następnie, aby ponownie wjechać na dwupasmówkę, trzeba było pokonać 14 km odcinek tzw. starej Zakopianki.
Uroczyste otwarcie ponad dwukilometrowego odcinka tunelowego trasy S7 nastąpiło 12 listopada. Dzięki inwestycji podróżujący od Zakopanego w stronę Krakowa mogą przejechać dwupasmową drogą szybkiego ruchu już od Rdzawki do węzła z autostradą A4 w w Krakowie.
Budowa drogi ekspresowej S7 Lubień - Rabka-Zdrój była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączny koszt całej inwestycji wynosi 2 mld. 547 mln 602 tys. zł, a dofinansowanie ze środków UE wyniosło 1 mld 299 mln 635,5 tys. zł. Sama budowa odcinka tunelowego kosztowała ponad 968,8 mln zł. Wykonawcą tunelu była firma Webuild, która przejęła Astaldi.
Oddanie tunelu do użytku i połącznie go z istniejącą trasą S7 znacząco przyspieszy podroż pod Tatry. Obecnie wykonywany jest 16-kilometrowy ostatni odcinek dwujezdniowej drogi S7 Rdzawka - Nowy Targ. Ma być gotowy w połowie 2024 r. Ta inwestycja będzie kosztowała ponad 880 mln zł. Po otwarciu tego odcinka dwujezdniową zakopianką będzie można przejechać w całości od Nowego Targu do Krakowa.