Raport o nawierzchni dróg. Co trzecia w stanie ostrzegawczym lub krytycznym

65 proc. nawierzchni dróg w Polsce jest w stanie zadowalającym
65 proc. nawierzchni dróg w Polsce jest w stanie zadowalającym KAROL SEREWISAgencja SE/East News

Zobacz również:

    Które drogi skontrolowano?

    • GDDKiA, o długości 17 844 km,
    • koncesjonariuszy, m.in. odcinki autostrad A1, A2 i A4 o łącznej długości 472 km.

    Jak bada się nawierzchnię dróg? To trudniejsze niż myślisz

    Poligraf laserowy do pomiaru głębokości kolein
    Poligraf laserowy do pomiaru głębokości koleinGDDKiA
    • nośność,
    • wskaźnik stanu spękań,
    • równość podłużna,
    • głębokość kolein,
    • własności przeciwpoślizgowe.
    Pomiary wykonuje się zestawami specjalistycznymi SRT-3 z pełną (100 proc.) blokadą koła pomiarowego, przy temperaturze otoczenia 5‒30 stopni Celsjusza, na nawierzchni zwilżanej wodą w ilości 0,5 l/m2
    czytamy w raporcie

    Stan nawierzchni dróg w Polsce

    Infografika przedstawiająca wskaźniki natychmiastowych potrzeb remontowych w poszczególnych oddziałach GDDKiA
    Infografika przedstawiająca wskaźniki natychmiastowych potrzeb remontowych w poszczególnych oddziałach GDDKiAGDDKiA/Interia.pl
    • dobrym 61,1 proc, tj. drogi o łącznej długości prawie 14 400 km,
    • niezadowalającym 24,1 proc, tj. drogi o łącznej długości ponad 5 650 km,
    • złym 13,0 proc., tj. drogi o łącznej długości prawie 3 050 km.

    Zobacz również:

      Gdzie w Polsce są najlepsze drogi?

      Jakośc nawierzchni dróg w Polsce w podziale na poszczególne oddziały GDDKiA
      Jakośc nawierzchni dróg w Polsce w podziale na poszczególne oddziały GDDKiAGDDKiA/Interia.pl
      • Białystok (79,4 proc. nawierzchni w stanie dobrym),
      • Szczecin (79,2 proc. nawierzchni w stanie dobrym),
      • Gdańsk (67,8 proc. nawierzchni w stanie dobrym).
      • Zieloną Górę (27,2 proc. nawierzchni wymagającej pilnej naprawy),
      • Bydgoszcz (20,0 proc. nawierzchni wymagającej pilnej naprawy),
      • Opole (17,4 proc. nawierzchni wymagającej pilnej naprawy).
      Największe natychmiastowe potrzeby, analogicznie jak w zeszłym roku, notowane są w województwach: lubuskim oraz kujawsko-pomorskim, następnie opolskim, łódzkim oraz dolnośląskim. W porównaniu do roku 2020, pomimo notowanych wartości powyżej średniej, poprawie uległy odcinki dróg w województwie lubelskim, lubuskim i małopolskim
      czytamy w opracowaniu GDDKiA

      "Prywatne autostrady" na liście wstydu

      Ponad 30 proc. odcinków "prywatnych" autostrad (298,1 km) wymaga zaplanowania i wykonania remontów nawierzchni
      Ponad 30 proc. odcinków "prywatnych" autostrad (298,1 km) wymaga zaplanowania i wykonania remontów nawierzchniDamian KlamkaAgencja SE/East News
      Moto Flesz - odcinek 60. Debiut BMW M2, nowe kursy reedukacyjneINTERIA.PL
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?