Raport o nawierzchni dróg. Co trzecia w stanie ostrzegawczym lub krytycznym

65 proc. nawierzchni dróg w Polsce jest w stanie zadowalającym
65 proc. nawierzchni dróg w Polsce jest w stanie zadowalającym KAROL SEREWISAgencja SE/East News

Które drogi skontrolowano?

  • GDDKiA, o długości 17 844 km,
  • koncesjonariuszy, m.in. odcinki autostrad A1, A2 i A4 o łącznej długości 472 km.

Jak bada się nawierzchnię dróg? To trudniejsze niż myślisz

Poligraf laserowy do pomiaru głębokości kolein
Poligraf laserowy do pomiaru głębokości koleinGDDKiA
  • nośność,
  • wskaźnik stanu spękań,
  • równość podłużna,
  • głębokość kolein,
  • własności przeciwpoślizgowe.
Pomiary wykonuje się zestawami specjalistycznymi SRT-3 z pełną (100 proc.) blokadą koła pomiarowego, przy temperaturze otoczenia 5‒30 stopni Celsjusza, na nawierzchni zwilżanej wodą w ilości 0,5 l/m2
czytamy w raporcie

Stan nawierzchni dróg w Polsce

Infografika przedstawiająca wskaźniki natychmiastowych potrzeb remontowych w poszczególnych oddziałach GDDKiA
Infografika przedstawiająca wskaźniki natychmiastowych potrzeb remontowych w poszczególnych oddziałach GDDKiAGDDKiA/Interia.pl
  • dobrym 61,1 proc, tj. drogi o łącznej długości prawie 14 400 km,
  • niezadowalającym 24,1 proc, tj. drogi o łącznej długości ponad 5 650 km,
  • złym 13,0 proc., tj. drogi o łącznej długości prawie 3 050 km.

Gdzie w Polsce są najlepsze drogi?

Jakośc nawierzchni dróg w Polsce w podziale na poszczególne oddziały GDDKiA
Jakośc nawierzchni dróg w Polsce w podziale na poszczególne oddziały GDDKiAGDDKiA/Interia.pl
  • Białystok (79,4 proc. nawierzchni w stanie dobrym),
  • Szczecin (79,2 proc. nawierzchni w stanie dobrym),
  • Gdańsk (67,8 proc. nawierzchni w stanie dobrym).
  • Zieloną Górę (27,2 proc. nawierzchni wymagającej pilnej naprawy),
  • Bydgoszcz (20,0 proc. nawierzchni wymagającej pilnej naprawy),
  • Opole (17,4 proc. nawierzchni wymagającej pilnej naprawy).
Największe natychmiastowe potrzeby, analogicznie jak w zeszłym roku, notowane są w województwach: lubuskim oraz kujawsko-pomorskim, następnie opolskim, łódzkim oraz dolnośląskim. W porównaniu do roku 2020, pomimo notowanych wartości powyżej średniej, poprawie uległy odcinki dróg w województwie lubelskim, lubuskim i małopolskim
czytamy w opracowaniu GDDKiA

"Prywatne autostrady" na liście wstydu

Ponad 30 proc. odcinków "prywatnych" autostrad (298,1 km) wymaga zaplanowania i wykonania remontów nawierzchni
Ponad 30 proc. odcinków "prywatnych" autostrad (298,1 km) wymaga zaplanowania i wykonania remontów nawierzchniDamian KlamkaAgencja SE/East News
Moto Flesz - odcinek 60. Debiut BMW M2, nowe kursy reedukacyjneINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?