Problemy z budową jednego z odcinków drogi S61

Krajowa Izba Odwoławcza nakazała GDDKiA w Białymstoku przeprowadzić ponowną ocenę ofert w przetargu na projekt i budowę 13-km odcinka drogi S61 Via Baltica od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno.

Minie trochę czasu zanim prace będą mogły ruszyć
Minie trochę czasu zanim prace będą mogły ruszyćPiotr DziurmanReporter

KIO uwzględniła część odwołania od rozstrzygnięcia przetargu na tę inwestycję, które złożyło konsorcjum firm PORR SA i Unibep SA. Przetarg wygrała w grudniu 2017 r. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A w Parmie.

Wyrok zapadł 11 stycznia. Jak poinformowała w poniedziałek PAP rzeczniczka KIO Magdalena Grabarczyk, Izba "uwzględniła odwołanie w zakresie zarzutu dotyczącego doświadczenia personelu wykonawcy" i nakazała GDDKiA w Białymstoku, która prowadzi przetarg, "unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty i powtórzenie czynności oceny ofert". Chodzi głównie o zwrócenie się do firmy o dodatkowe informacje i dokumenty dotyczące konkretnego pracownika. W pozostałym skarżonym zakresie KIO odwołanie oddaliła.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku nie otrzymała jeszcze treści wyroku KIO. Rzecznik białostockiej GDDKiA Rafał Malinowski powiedział PAP w poniedziałek, że drogowcy czekają na ten wyrok. "Po zapoznaniu się z nim zapewne wykonamy orzeczenie przeprowadzając postępowanie raz jeszcze, oczywiście wcześniej prosząc włoską firmę o uzupełnienie dokumentów" -  powiedział.

Malinowski dodał przy tym, że plany zakładały podpisanie umowy do końca marca i na razie "trudno dywagować", czy termin ten się zmieni. "Wszystko zależy od tego, jak przebiegać będzie postępowanie" - zaznaczył.

Impreza Pizzarotti wygrała przetarg kwotą 442,8 mln zł brutto. Jak podawała GDDKiA przy rozstrzyganiu przetargu, cena ta stanowiła 46 proc. ceny zamawiającego na tę inwestycję.473,3 mln zł - taka była propozycja PORR SA i Unibep SA.

Odcinek od węzła Łomża-Zachód do węzła Kolno drogowcy nazywali wcześniej najważniejszym fragmentem obwodnicy Łomży; ma powstać m.in nowy most na rzece Narew o długości 1,2 km. Całą obwodnicę Łomży będą tworzyć dwa odcinki: Łomża-Zachód - węzeł Kolno (13 km) i Łomża Południe - Łomża-Zachód (prawie 7,2 km).

Podczas sobotniej konferencji prasowej w Białymstoku, dyrektor oddziału GDDKiA Wojciech Borzuchowski informował, że prace przy budowie S61 Via Baltica są bardzo zaawansowane. Przypominał, że są podpisane umowy z wykonawcami trzech z sześciu odcinków tej trasy, a na brakujące trzy, umowy będą do końca marca. Przetargi odbywają się w systemie projektuj i buduj.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas