Kolejny odcinek drogi S3 stał się dwupasmowy

W czwartek zostanie oddana do ruchu druga jezdnia drogi S3 na odcinku od węzła Niedoradz do Nowej Soli - skrzyżowanie z drogą woj. nr 283 - o długości 17,3 km - poinformowała rzecznik zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.

Wartość kontraktu to 212 mln zł. To ostatni odcinek S3 realizowany na terenie Lubuskiego.

"W województwie lubuskim oznacza to niemal finisz przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S3, jest to bowiem ostatni odcinek tej drogi, który został dostosowany do przekroju dwujezdniowego, umożliwiając tym samym bezpieczny i komfortowy przejazd przez całe województwo" - powiedziała rzecznik.

Dodała, że ostatnim tzw. wąskim gardłem na lubuskim odcinku tej trasy będzie jeszcze przeprawa mostowa przez Odrę w rejonie Cigacic, gdzie trwa budowa drugiego z mostów. Ma on zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2019 r.

Reklama

Zakres robót budowlanych na odcinku od węzła Niedoradz do Nowej Soli objął budowę lewej jezdni wraz z obiektami inżynierskimi, dróg serwisowych i połączeń z siecią dróg lokalnych. Przebudowane zostały węzły Niedoradz i Nowa Sól Zachód i powstała inna niezbędna infrastruktura, m.in. związana z odwodnieniem drogi i wymaganiami środowiskowymi. Wyremontowano także istniejącą jezdnię wschodnią.

Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Infrastruktura i Środowisko, a jej głównym wykonawcą była firma Budimex.

Lubuski fragment S3 to środkowy odcinek tego szlaku na terenie Polski. Proces jego realizacji trwał od (poza odcinkiem Sulechów - Zielona Góra) 2004 r. Wówczas ruszyły prace przy budowie pierwszej jezdni obwodnicy Międzyrzecza. Koszt całego przedsięwzięcia to ok. 4 mld zł. Przez region przebiega 170-km odcinek tej drogi ekspresowej.

Rzecznik dodała, że w ościennych województwach - zachodniopomorskim i dolnośląskim -znaczna część trasy także została już udostępniona kierowcom.

W Zachodniopomorskiem trwają jeszcze prace między Szczecinem a Świnoujściem, w realizacji jest obecnie ponad 40 km trasy. Roboty budowlane na odcinkach Brzozowo - Miękowo i Miękowo - Rzęśnica ruszą wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie ma nastąpić w 2021 r. Natomiast w przygotowaniu jest ostatni fragment S3 w woj. zachodniopomorskim między Świnoujściem a Troszynem o dł. 33 km. W przyszłym roku jest planowane ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka.

Na Dolnym Śląsku, jedynie poza ok. 14 km odcinkiem między węzłami Kaźmierzów - Lubin Północ, trasa do Bolkowa została już udostępniona do ruchu. Wykonawca tego odcinka deklaruje, że do końca 2018 r. planuje uzyskać przejezdność, jednak postęp prac uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Oddanie tego fragmentu pozwoli dojechać z północy aż za autostradę A4 do Bolkowa.

"Co ważne, na projekt i budowę pozostałego fragmentu trasy, do granicy z Czechami, umowa została już podpisana" - dodała Jakubowska. (

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy