Fragment A4 na Dolnym Śląsku do wybudowania od nowa? Zaskakująca zapowiedź

Nie jest wykluczone, że autostrada A4 pod Wrocławiem nie będzie poszerzana, ale zostanie wybudowana od nowa i pobiegnie nowym śladem. Ministerstwo Infrastruktury dokona rewizji planów dotyczących przebudowy drogi.

Autostrada A4 pod Wrocławiem ma dwa pasy i nie ma pasa awaryjnego
Autostrada A4 pod Wrocławiem ma dwa pasy i nie ma pasa awaryjnegoBartłomiej MagierowskiEast News

O tych zamierzeniach opowiedział na antenie radia Wrocław wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz.

Powiem tak, będzie rewizja, jeżeli chodzi o kwestię wyboru przebiegu, korytarza A4, czy po starym śladzie, czy po nowym śladzie. Na dzisiaj, po takich wstępnych analizach, no wydaje się, że rozbudowa istniejącej autostrady nie wygląda racjonalnie, ekonomicznie i rozwojowo powiedział Paweł Gancarz.
Wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz

GDDKiA opowiadała się za poszerzeniem autostrady.

Gancarz unikał odpowiedzi na pytanie, którędy miałby przebiegać nowy ślad autostrady.

Autostrada A4 na Dolnym Śląsku pobiegnie nowym śladem?

- Na pewno będzie rewizja i trzeba sprawę jeszcze raz przeanalizować, bo jest sporo niejasności, sporo wątpliwości. Z takiego pierwszego oglądu sytuacji nie wskazuje nic, żeby jednoznacznie rozbudowa starego korytarza była korzystniejsza z wielu względów, niż poprowadzenie nowego śladu - powiedział wiceminister.

Autostrada A4 na Dolnym Śląsku powstała z rozbudowania drogi istniejącej jeszcze przed II wojną światową. Między węzłami Kostomłoty i Kąty Wrocławskie autostrada jest dwupasmowa i pozbawiona pasa awaryjnego. Na tym fragmencie obowiązuje ograniczenie prędkości do 110 km/h oraz zakaz wyprzedzania dla samochodów ciężarowych.

Ze względu na dużą liczbę wypadków od 2023 roku cały ten fragment jest objęty odcinkowym pomiarem prędkości.

GDDKiA rekomendowała rozbudowę A4

W listopadzie 2023 roku GDDKiA zarekomendowała rozbudowę autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem w istniejącym śladzie. Obecną dwujezdniową autostradę z dwoma pasami ruchu i bez pasa awaryjnego zastąpić miałaby nowa, z trzema pasami ruchu i pasem awaryjnym. 

Wcześniej rozważano wybudowanie tego odcinka w nowym śladzie. Spotkało się to jednak z protestami mieszkańców, m.in. z gminy Kobierzyce. Z kolei przeciw poszerzeniu autostrady w obecnym śladzie protestowali mieszkańcy m.in. Kątów Wrocławskich.

77-latka potrąciła na pasach kobietę z dzieckiem. Starsi kierowcy są zagrożeniem?PolicjaPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas