Drogowi pracownicy walczą o swoje bezpieczeństwo

"Zwolnij! Pracujemy dla Ciebie" - to hasło kampanii społecznej, której celem jest zmniejszenie liczby wypadków w miejscach robót drogowych. Kampania ma przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.

Prace na drodze przy otwartym ruchu to nie jest bezpieczne zajęcie
Prace na drodze przy otwartym ruchu to nie jest bezpieczne zajęcieTadeusz KoniarzReporter

Kampanię realizuje firma FBSerwis S.A., pracująca m.in. przy utrzymaniu polskich dróg. Spółka poinformowała w środę w komunikacie, że jej głównym założeniem jest uświadomienie kierowcom, w jaki sposób ich kultura jazdy może wpływać na najbliższe otoczenie w ruchu drogowym. Powołując się na dane policji, podano, że na polskich drogach w 2016 roku doszło do 64 wypadków w miejscach robót drogowych lub mających oznakowanie tymczasowe. W czasie tych zdarzeń zginęło 11 osób, a 90 zostało rannych.

Kampania ma objąć trasy w rejonie Gdańska i ma potrwać do końca lutego 2018. Jednym z kluczowych elementów akcji ma być edukacja kierowców, np. ma być przygotowana seria poradników i instrukcji związanych z prawidłowym zachowaniem kierowców na drogach.

FBSerwis S.A. od stycznia 2016 r. na rzecz gdańskiego oddziału GDDKiA realizuje na odcinkach tras S6 (obwodnica Trójmiasta), S7 (Południowa Obwodnica Gdańska) i dróg krajowych 6, 7, 20 i 55 kontrakt całorocznego utrzymania dróg.

W ramach kampanii spółka przygotowała System Komunikacji o Pracach Interwencyjnych (SKOPI), który funkcjonuje w ramach aplikacji Yanosik. "Dzięki SKOPI, na ekranach telefonów wszystkich użytkowników aplikacji, którzy znajdą się w obszarze trwających prac interwencyjnych, będą wyświetlane odpowiednie komunikaty o tych pracach, zamieszczane na bieżąco przez pracowników FBSerwis" - czytamy w komunikacie.

"Pomimo prawidłowego zabezpieczania miejsc robót interwencyjnych rośnie liczba wypadków, także z udziałem naszych pracowników" - tłumaczy, cytowany w komunikacie, prezes spółki FBSerwis S.A., Artur Pielech. "Wraz z rozwojem sieci dróg, a w szczególności dróg najwyższych klas, ich użytkownicy przyzwyczajają się do jazdy z coraz większą prędkością. Zatem gdy na drodze krajowej czy ekspresowej nagle występuje znaczne ograniczenie prędkości, wynikające z prac utrzymaniowych lub interwencji, niektórym kierowcom nie przychodzi do głowy, by zdjąć nogę z gazu" - ocenił wiceprezes zarządu FBSerwis S.A., Grzegorz Cioch. Jego zdaniem "w Polsce występuje silna potrzeba zrealizowania tego typu kampanii".

FBSerwis S.A. jest polską firmą założoną przez Budimex SA i Ferrovial Services SA. Świadczy usługi w zakresie m.in. kompleksowego utrzymania infrastruktury. Realizuje kontrakty zlecone przez GDDKiA, obejmujące bieżące utrzymanie ponad 1300 km dróg krajowych i autostrad. (PAP)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas