Droga S3 będzie dwujezdniowa. Kolejna umowa podpisana

Zielonogórski oddział GDDKiA zawarł w piątek umowę z firmą Strabag na wykonanie drugiej nitki drogi ekspresowej S3 między Sulechowem a Zieloną Górą. Droga powinna zostać oddana do użytku w sierpniu 2017 r.

Droga S3 ma być dwujezdniowa
Droga S3 ma być dwujezdniowaPiotr JędzuraReporter

"To zadanie jest jednym z trzech kontraktów polegających na dobudowie drugiej jezdni S3 między Sulechowem a Nową Solą. Dla pozostałych dwóch odcinków pomiędzy Zieloną Górą a Nową Solą, dla których obecnie są jeszcze prowadzone postępowania przetargowe, podpisanie umów planowane jest na jesień br." - powiedziała rzeczniczka Oddziału GDDKiA w Zielonej Górze Anna Jakubowska.

Strabag wybuduje drugą nitkę S3 między Sulechowem a Zieloną Górą (dł. 13,4 km) za 299 mln zł. Cena obejmuje budowę jezdni wraz z infrastrukturą, a także dwóch mostów na Odrze. Pierwszy wraz z nową drogą ma być gotowy w sierpniu 2017 roku, natomiast drugi - w miejscu istniejącego - zostanie oddany do użytku dwa lata później. Przy drodze zostaną wybudowane przejścia dla zwierząt, w tym dwa duże nad jezdniami oraz zamontowane ekrany akustyczne.

Prace na S3 trwają obecnie w dwóch innych miejscach - w Gorzowie Wlkp. i Międzyrzeczu, gdzie powstają jezdnie obwodnic tych miast. Rozbudową obwodnicy Gorzowa Wlkp. zajmuje się hiszpańska firma Dragados. Wartość tego kontraktu, który obejmuje także budowę mostu przez Wartę (bliźniaczego dla istniejącego), to 289,1 mln zł. Wykonawcą inwestycji w Międzyrzeczu jest firma Budimex. Oddanie drugiej nitki obwodnicy tego miasta ma nastąpić najpóźniej w połowie 2017 r. Koszt inwestycji to prawie 103 mln zł.˙

GDDKiA podkreśla, że zakończenie opisanych inwestycji pozwoli zlikwidować tzw. wąskie gardła, którymi są w regionie jednojezdniowe fragmenty S3. S3 to droga łącząca Sudety z wybrzeżem Bałtyku.

Obecnie na terenie woj. lubuskiego trasa S3 na odcinku ok. 100 km. jest dwujezdniowa. Łącznie w tym regionie ma ona 184 km i docelowo w całości będzie dysponować dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas