Budowa A1. Wielkie zmiany dla kierowców na budowanym odcinku autostrady

​Kolejny etap prac na budowanym odcinku autostrady A1 między Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem zakończony. We wtorek (12 października) zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu w układzie 2+2. To oznacza, że na całej trasie od Tuszyna do węzła Częstochowa Północ kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków.

Zmiany na budowanym odcinku autostrady A1
Zmiany na budowanym odcinku autostrady A1Autor: Maciej ZalewskiGDDKiA

Ta zmiana zdecydowanie poprawi przepustowość na tym odcinku.

Kolejną nowością dla kierowców na 24-kilometrowym odcinku pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Kamieńskiem będzie uruchomienie węzła Kamieńsk (to połączenie A1 z drogą wojewódzką 484).

To nie koniec zmian na budowie A1

W przyszłym tygodniu ma być udostępnione 6 kilometrów nowej, zachodniej jezdni (od granicy województw w kierunku południowym) na odcinku od granicy województwa śląskiego i łódzkiego do węzła Częstochowa Północ.

Będzie to oznaczało, że kierowcy jadący w stronę Katowic będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu, czyli docelowy przekrój nowej trasy.

Jadący w przeciwną stronę będą nadal dysponowali dwoma pasami ruchu. Pozostałe dwa będą wykorzystywane jedynie do kontynuacji prac budowlanych.

Budowany odcinek A1 między Tuszynem a Częstochową.Autor: Maciej ZalewskiGDDKiA

Wkrótce trzy pasy na kolejnym odcinku autostrady A1

Za kilka tygodni planowane jest definitywnie zakończenie prac na odcinku od Radomska do granicy woj. śląskiego i łódzkiego i ten siedmiokilometrowy fragment drogi stanie się pełnoprawną autostradą, gdzie będzie można poruszać się po trzech pasach ruchu w każdym kierunku z prędkością do 140 km/h.

W tym roku kierowców czekają jeszcze dwie poważne zmiany dotyczące odcinków autostrady A1 na terenie województwa łódzkiego: Tuszyn - Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk - Radomsko.

Na obu mają być dostępne obie jezdnie w pełnym przekroju, czyli kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas