A jednak się da remontować bez korków!

Remonty dróg i związane z nimi utrudnienia zwykle oznaczają korki. Okazuje się jednak, że wcale tak być nie musi.

Fot: GDDKiA
Fot: GDDKiAInformacja prasowa (moto)

Cztery węższe pasy ruchu na jednej jezdni zamiast układu 2+1 - taką pionierską, pierwszą tego typu organizację ruchu na autostradzie w Polsce przygotowano na autostradzie A4. Od końca lipca, czyli początku remontu, tym odcinkiem przejechało bez większych utrudnień 600 000 pojazdów, w tym 250 000 ciężarówek - informuje GDDKiA.

Przypomnijmy, że ruch na jezdni północnej (od strony Opola w kierunku Katowic), na wysokości Góry Św. Anny, pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle odbywa się dwukierunkowo, co oznacza, że kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Pozwala to na ograniczenie zatorów związanych z remontem.

Na jezdni południowej na znakach o zmiennej treści umieszczane są komunikaty dla kierowców, informujące o aktualnej sytuacji na drodze.

Organizacja ruchu funkcjonuje prawidłowo, a kierowcy - jeżeli będą przestrzegać ograniczeń prędkości - w znaczący sposób nie odczują utrudnień. Przejazd odcinkiem remontowanym z obowiązująca prędkością 60 km/h trwa tylko 7 min. W ciągu ponad dwóch tygodni powstało kilkanaście zatorów powstałych z powodu awarii pojazdów, które zostały usunięte w ciągu 1 godziny. W dwóch przypadkach doszło do kolizji, w tym w jedna na skutek wypadnięcia z jezdni w wyniku nadmiernej prędkości.

Fot: GDDKiAInformacja prasowa (moto)

Na remontowanym 7-kilometrowym odcinku usunięto już w całości zniszczoną nawierzchnię. Obecnie trwa czyszczenie całej powierzchni remontowanej autostrady z pozostałości po frezowaniu, przegląd odsłoniętej warstwy nawierzchni i tam gdzie jest to konieczne miejscowo usuwana jest warstwa podbudowy bitumicznej. Dokładne wykonanie tego zabiegu jest bardzo istotne dla właściwego ułożenia nowych warstw bitumicznych. Jednocześnie układane są nowe odcinki betonowych ścieków odwadniających kręty odcinek drogi.

Prace te według harmonogramu mają zostać zakończone do połowy sierpnia by w drugiej połowie tego miesiąca mogła rozpocząć się układanie nowej nawierzchni.

Fot: GDDKiAInformacja prasowa (moto)

Odnowiony fragment ma być udostępniony jeszcze przed końcem września.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas