Sprzedaż aut w Polsce wzrosła aż o ponad 20 proc.

Od początku tego roku do końca lutego w Polsce zarejestrowano 68 tys. 209 nowych aut osobowych i dostawczych.

To o 20,14 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - podał instytut Samar na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Reklama

Tylko w lutym zarejestrowano w naszym kraju 35 tys. 893 samochodów osobowych oraz dostawczych, czyli o 33,48 proc. więcej niż rok wcześniej i o 11,07 proc. więcej niż w styczniu tego roku.

Zdaniem ekspertów Samara, przyczyn takiego wzrostu sprzedaży należy upatrywać w trwającej akcji wyprzedażowej modeli wyprodukowanych w 2013 roku oraz dynamicznym wzroście sprzedaży samochodów osobowych posiadających homologację ciężarową, tzw. aut z kratką.

Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. W 2014 roku klienci kupili i zarejestrowali 8995 aut tej marki, czyli o 31,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku wyniósł 14,68 proc.

Na pozycji wicelidera znalazł się Volkswagen - 6985 zarejestrowanych aut, tj. o 45,86 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. Udział marki wyniósł 11,40 proc.

Na trzecim miejscu znajduje się Toyota ze sprzedażą 6038 samochodów, czyli o 68,38 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 9,85 proc.

Na czwartej pozycji jest Opel - 4092 sprzedanych aut (wzrost o 33,64 proc., udział w rynku 6,68 proc.), a na piątej Ford - 3820 sprzedanych aut (wzrost o 5,21 proc., udział w rynku 6,23 proc.).

Najczęściej kupowanym modelem była Skoda Octavia - 2786 sprzedanych aut, a dalej Toyota Auris - 2175, Skoda Fabia - 1934, Volkswagen Passat - 1739 oraz Ford Focus - 1664 egzemplarzy.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje