Roberta Kubicę czeka trudna walka

Dwie polskie załogi Michał Kościuszko z pilotem Maciejem Szczepaniakiem (Ford Fiesta WRC) i Robert Kubica z Maciejem Baranem (Citroen DS3 RRC) wystartują dzisiaj w Rajdzie Sardynii, siódmej rundzie mistrzostw świata w sezonie 2013.

Dwie polskie załogi Michał Kościuszko z pilotem Maciejem Szczepaniakiem (Ford Fiesta WRC) i Robert Kubica z Maciejem Baranem (Citroen DS3 RRC) wystartują dzisiaj w Rajdzie Sardynii, siódmej rundzie mistrzostw świata w sezonie 2013.

Na liście zgłoszeń Rally d'Italia-Sardegna w sumie znalazło się 56 załóg, w tym czternaście w samochodach WRC. Kościuszko otrzymał 8 numer startowy, Kubica 28.

Kubica, dzięki bardzo dobrej jeździe w Rajdzie Akropolu, gdzie zajął pierwsze miejsce w swojej klasie, awansował na szóstą pozycję w klasyfikacji generalnej WRC-2 mistrzostw świata. Krakowianin jest uważany za poważnego kandydata do zwycięstwa na Sardynii, tym bardziej, że szutrowa trasa jest - zdaniem fachowców - łatwiejsza niż w Grecji.

Na Sardynii Kubicę czeka trudna walka, gdyż start awizują wszyscy czołowi kierowcy rywalizujący w WRC-2. Pojedzie lider klasyfikacji kierowca z Kataru Abdulaziz Al-Kuwari (Ford Fiesta RRC), wicelider Nicolas Fuchs z Peru (Mitsubishi Lancer Evo X) oraz trzeci w klasyfikacji Ukrainiec Jurij Protasow (Ford Fiesta RRC), który w Grecji był najgroźniejszym rywalem Kubicy.

Reklama

Trudne zadanie czeka także Kościuszkę, który wystartuje nowym samochodem - Fordem Fiestą RS WRC. Po serii awarii technicznych poprzedniego Mini WRC, które wykluczyły go z walki o lepsze lokaty na początku sezonu, załoga zmieniła samochód i wraca do rywalizacji (nie startowali w Grecji) nowym autem. Na Sardynii Fordem Fiestą pojedzie osiem załóg, pozostałe będą miały do dyspozycji VW Polo WRC i Citroeny DS3 WRC.

"Przylecieliśmy na Sardynię prosto z Wielkiej Brytanii, gdzie testowaliśmy Fiestę. W Fordzie czuję się świetnie, to bardzo dobre auto" - powiedział Kościuszko.

Odcinki specjalne na Sardynii poprowadzone w większości szybkimi i wąskimi drogami przebiegającymi częściowo po płaskim, częściowo po bardziej zróżnicowanym lesistym terenie. Trasy są trudne, momentami prowadzą przez kamienne osuwiska, na których koleiny tworzą się już po pierwszym przejeździe. Od ubiegłego roku skrócono rywalizację z czterech do dwóch dni, w trakcie których zawodnicy pokonają 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 304,7 km.

W czwartek rano rozegrany zostanie odcinek kwalifikacyjny Monte Pinu o długości 3,9 km, wieczorem w Sassari odbędzie się oficjalny start rajdu.

Piątkowe przejazdy skoncentrują się wokół serwisu w Sassari, a rozpoczną oesem Monte Lerno (31,3 km). Start do ostatniego piątkowego OS-u Gallura 2 (13,8 km) zaplanowani na godzinę 21.28.

W sobotę zawodnicy mają do pokonania dwie pętle po cztery odcinki poprowadzone przez tereny leśne. Ceremonia zakończenia rajdu zaplanowana jest na godzinę 19.00, odbędzie się w Olbi na molo przed Muzeum.

Przed Sardynią liderem mistrzostw świata jest Francuz Sebastien Ogier (VW Polo WRC) - 127 pkt przed Finem Jari-Matti Latvalą (VW Polo WRC) - 74 pkt i dziewięciokrotnym mistrzem świata Francuzem Sebastienem Loebem (DS3 WRC) - 68 pkt. (PAP)

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy