Ranking marek najchętniej kupowanych aut
Od początku tego roku do końca listopada Polacy zarejestrowali 249 tys. 728 nowych aut osobowych. To o 9,13 proc. mniej niż przed rokiem - informuje instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.
W listopadzie zarejestrowano 23 tys. 014 nowych samochodów, o 4,70 proc. więcej niż w październiku bieżącego roku, ale o 6,68 proc. mniej, niż w listopadzie 2011 roku.
W rankingu marek najchętniej kupowanych aut w zasadzie nic się nie zmienia. Nadal liderem jest Skoda, która sprzedała od początku roku 29 tys. 927 aut, o 3,67 proc. więcej niż przed rokiem. Na drugie miejsce wysunął się Volkswagen, który sprzedał 20 tys. 851 samochodów, o 17,34 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Trzecie miejsce zajmuje Toyota - 18 tys. 197 sprzedanych aut, o 9,6 proc. więcej niż przed rokiem
Dalsze miejsca w czołowej dziesiątce zajmują w kolejności: Opel - 17 tys. 581 sprzedanych samochodów (9,22 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego), Ford - 15 tys. 557 (spadek o 25,46 proc.), Kia - 14 tys. 080 (wzrost o 21,05 proc.), Hyundai - 13 tys. 736 (wzrost o 10,39 proc.), Nissan - 12 tys. 436 (spadek o 0,72 proc.), Renault - 11 tys. 867 (spadek o 20,37 proc.), Fiat - 11 tys. 820 (spadek o 25,36 proc.).