Nowy grand cherokee
Jeep wprowadza na rynek model grand cherokee trzeciej generacji. Pojazd charakteryzuje się bardziej sportowym wyglądem, lepszym prowadzeniem oraz przestrzenniejszym wnętrzem.
Nowy grand cherokee otrzymał zupełnie nowe, całkowicie niezależne zawieszenie przednich kół oraz nowy układ kierownicy. Wpłynęło to w znaczący sposób na precyzję kierowania podczas jazd drogowych.
Pod maską pojazdu pojawił się całkowicie nowy silnik. Jest to trzylitrowa, sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna (CRD), która oferuje o 33 procent mocy i 28 procent momentu więcej niż poprzedni silnik Diesla.
Ponadto w ofercie znajdzie się grand cherokee wyposażony w silnik HEMI V8, dzięki czemu samochód będzie osiągał prędkość maksymalną ponad 205 km/h i przyszpieszenie do 100 km/h w ciągu 7.1 s.
Za mobilność podczas jazdy terenowej odpowiada najnowszy system napędu na cztery koła Quadra-Drive II z elektronicznie sterowanymi dyferencjałami o ograniczonym poślizgu. Dzięki niemu pojazd jest wstanie poruszać się nawet wówczas gdy tylko jedno koło ma kontakt z przyczepną nawierzchnią.
Za źródło napędu nowego jeepa może służyć jeden z trzech silników. Nowością jest wspomniany wcześniej wysokoprężny 3.0 CRD o mocy 218 KM oraz maksymalnym momencie 510 Nm dostępnym już od 1600 obr/min. Wyposażony w niego pojazd przyspiesza do 100 km/w ciągu 9 s oraz rozpędza się do 200 km/h.
Pośrodku gamy stoi benzynowa jednostka V8 SOHC o pojemności 4.7l. Posiada ona moc 231 KM oraz maksymalny moment 410 Nm, dzięki czemu jeep może osiągnąc prędkość 200 km/h, a przyspieszenie do szybkości o połowę mniejszej trwa 8.8 s.
Na szczycie stoi natomiast 326-konny silnik Hemi V8. Jednostka ta Wyposażona została w Multi-Displacement System (MDS), który odpowiada za odłączanie połowy cylindrów podczas spokojnej jazdy, co umożliwa obniżenie zużycia paliwa nawet do 20 procent.
Jeep grand cherokee w standardowym wyposażeniu posiada m.in. ESP, system kontroli trakcji, boczne kurtyny powietrzne czy system monitorowania ciśnienia w oponach.