Nowy cee'd czy nowy leon? Bardzo podobne auta. Wybieraj!
Astra, focus i golf. Te trzy modele, w dokładnie takiej kolejności, najczęściej przychodzą na myśl osobom poszukującym w Polsce nowego samochodu segmentu C.
W cieniu klasowych gigantów pozostają jednak inne ciekawe auta, które równie dobrze wywiążą się z roli przyjaciela rodziny. Prezentujemy dwójkę, która najprawdopodobniej stoczy ze sobą zaciekły pojedynek z dala od szczytu listy bestsellerów segmentu C. Oto zupełnie nowe: kia cee'd i seat leon.
Jak na razie, większe szanse na sprzedażowy sukces ma nowa Kia - samochód można już zamawiać u polskich dealerów. Na nowego leona przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać - oficjalna premiera auta planowana jest na wrześniowy salon w Paryżu.
Za koreańskim pojazdem przemawiają wymiary - nowy cee'd mierzy 4,31 m długości - leon 4,26 m. Identyczne są za to bagażniki - w obu przypadkach pomieszczą pakunki o objętości do 380 l.
Leon górować będzie nad cee'dem paletą jednostek napędowych. Wśród silników benzynowych do wyboru będą jednostki: 1,2 TSI w dwóch wariantach mocy (86 KM i 105 KM), 1,4 l TSI (122 KM) oraz topowy 1,8 l TSI rozwijający aż 180 KM.
Paletę Diesli otwiera znany motor 1,6 l TDI rozwijający 90 KM, najmocniejsza odmiana wysokoprężna - 2,0 l TDI - dysponuje mocą 184 KM i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.
Oferta Kii jest w tej kwestii zdecydowanie uboższa - auto oferowane jest z silnikami o mocach od 90 KM do 135 KM. Wybierać można pomiędzy dwoma jednostkami benzynowymi - 1,4 l MPI lub 1,6 l GDI (100 KM i 135 KM) oraz dwoma wysokoprężnymi - 1,4 l CRDI (moc 90 KM lub 110 KM) albo 128-konnym dieslem 1,6 l CRDI.
Koreański samochód, niezależnie od wersji, może się jednak pochwalić ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Nowy leon, w słabszych wersjach, oferowany będzie z pięciobiegową przekładnią. Hiszpanie będą jednak oferowali klientom sześcio lub siedmiostopniowe, zautomatyzowane przekładnie dwusprzęgłowe.
Kia ma w swojej ofercie jedynie sześciostopniową skrzynię tego typu. Za najtańszą kię cee'd z benzynowym silnikiem 1,4 l o mocy 100 KM zapłacić trzeba niespełna 50 tys. zł. Można się spodziewać, ze podstawowa wersja leona - z jednostką 1,2 l TSI - wyceniona zostanie na podobną kwotę.
A ty, które z tych dwóch aut wybrałbyś dla siebie?