Nowe A4 allroad quattro

Audi zaprezentowało dzisiaj nowe A4 allroad quattro. Samochód ten będzie miał oficjalną premierę na salonie w Genewie.

Audi A4 allroad oparto na A4 avant. Samochód otrzymał prześwit zwiększony do 18 cm, a pod podwoziem pojawiły się metalowe płyty chroniące silnik i elementy przeniesienia napędu. Zmiany zewnętrzne objęły zderzaki, nakładki ochronne na błotniki oraz relingi dachowe. Samochód ma 4.72 m długości, 1.84 m szerokości i 1.50 m wysokości. Rozstaw osi to 2.81 m.

Pojemność bagażnika nowego A4 allroad wynosi 490 litrów. Poprzez złożenie tylnej kanapy przestrzeń bagażową można powiększyć do 1430 litrów.

Samochód będzie oferowany z jedną z trzech jednostek napędowych. Silnik benzynowy to doskonale znane 2.0 TFSI z bezpośrednim wtryskiem i doładowaniem o mocy 211 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i dostępny jest w zakresie 1500-4200 obr/min. A4 z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 6.9 s oraz osiąga 230 km/h. Średnie zużycie paliwa to 8.1 l/100 km.

Ponadto w ofercie pojawią się wykonane w technologii common-rail dwie jednostki wysokoprężne: 2.0 TDI o mocy 170 KM i momencie 350 Nm (dostępny w zakresie 1750-2500 obr/min) oraz 3.0 V6 TDI o mocy 240 KM i momencie 500 Nm (między 1500 a 3000 obr/min).

Ten pierwszy silnik rozpędza audi do 100 km w 8.9 s oraz pozwala osiągnąć 213 km/h. Z kolei jednostka V6 pozwala na osiągnięcie 236 km/h oraz rozpędza samochód do 100 km/h w 6.4 s. Średnie zużycie paliwa przez diesle wynosi odpowiednio 6.4 i 7.1 l oleju napędowego na 100 km.

Reklama

Silniki 3.0 TDI i 2.0 TFSI będą współpracowały z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią S-tronic.

Zastosowany w A4 Napęd czterech kół to znany i ceniony permanentny system quattro. Mechaniczny, centralny dyferencjał rozdziela napęd między osiami w stosunki 40 do 60 procent. Rozkład momentu obrotowego zmienia się w sposób dynamiczny. Maksymalnie do 65 procent momentu może trafiać na koła osi przedniej, a do 85 procent - na oś tylną.

Nowe audi A4 allroad trafi do salonów wczesnym latem. Ceny będą się zaczynały od 37 tysięcy euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: procent | silnik | Audi | quattro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy