Niemieckie opłaty za autostrady - 12,4 centa za kilometr

Niemcy od 2 listopada br.wdrożają system opłat za korzystanie z autostrad. W związku z tym Komisja Europejska wdrożyła pod koniec lipca postępowania wyjaśniające przeciwko Niemcom. Powodem tej decyzji było podejrzenie, iż niemieckie władze zamierzają wspomagać niemieckie firmy transportowe ukrytymi subwencjami.

Niemcy  od 2 listopada br.wdrożają  system  opłat za korzystanie z autostrad. W związku z tym Komisja Europejska wdrożyła pod koniec lipca postępowania wyjaśniające przeciwko Niemcom. Powodem tej decyzji było podejrzenie, iż niemieckie władze zamierzają wspomagać niemieckie firmy transportowe ukrytymi subwencjami.

Zdaniem Komisji, naruszyłoby to zasady uczciwej konkurencji i postawiłoby w niekorzystnej sytuacji spedytorów zagranicznych.

Ze względu na niedostateczne przygotowanie techniczne akcji pobierania opłat, niemieckie Ministerstwo Komunikacji przesunęło o dwa miesiące ustalony pierwotnie na 31 sierpnia termin pobierania opłat. Z ekspertyzy opracowanej przez urząd ds. transportu towarowego wynika, że do połowy lipca odpowiedzialna firma Toll Collekt GmbH zamontowała jedynie 53 z 3566 przewidzianych automatów do pobierania opłat. Gotowych do działania jest jedynie 14 ze 150 zaplanowanych mostów kontrolnych na autostradach.

Reklama

Zgodnie z ustawą przyjętą w maju przez niemiecki parlament, kierowcy ciężarówek -o masie powyżej 12 ton bo ich to jedynie dotyczy - będą musieli zapłacić za każdy przejechany kilometr średnio 12,4 centa. Wysokość opłat uzależniona jest od liczby osi samochodu oraz emisji spalin. Niemieckie władze spodziewają się dodatkowych wpływów do budżetu w wysokości 2,8 mld euro rocznie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Niemcy | Komisja Europejska | autostrady | opłaty | niemiecki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy