Najlepsze strony w branży motoryzacyjnej

Internet ma rosnący wpływ na zachowania konsumentów a strona producenta jest kluczowa w dostarczeniu informacji, niezbędnych do podjęcia decyzji o zakupie nowego samochodu.

Internet ma rosnący wpływ na zachowania konsumentów a strona producenta jest kluczowa w dostarczeniu informacji, niezbędnych do podjęcia decyzji o zakupie nowego samochodu.

Raport "Użyteczność stron motoryzacyjnych" prezentuje wyniki badania najpopularniejszych stron internetowych firm motoryzacyjnych działających w Polsce.

Celem badania było sprawdzenie, czy strony są zaprojektowane w sposób przystępny i intuicyjny z punktu widzenia klienta oraz czy wychodzą naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom internautów.

Badanie prowadzono w dwóch częściach. Część pierwszą, badanie jakościowe stron, przeprowadzono z 30-osobową grupą internautów, dobraną na podstawie kryteriów demograficznych. Internauci zostali poproszeni o wykonanie szeregu zadań na testowanych stronach. Sesje były utrwalane na wideo oraz uzupełniane za pomocą ankiet.

Reklama

Druga część to analiza ekspercka, gdzie testy oparte były na zgodności z uniwersalnymi zasadami użyteczności, stosowanymi przy tworzeniu stron internetowych.

Zastosowana analiza porównawcza pozwoliła na identyfikację gorszych i lepszych rozwiązań, przy czym nie oceniano elementów takich jak szata graficzna czy multimedia. Innymi słowy - nie był to konkurs piękności tylko skuteczności w realizacji celów informacyjnych i wspieraniu sprzedaży.

Na podstawie testów i badań powstał ranking najlepszych stron motoryzacyjnych, w którym poszczególne serwisy zdobywały punkty za stosowanie ogólnie przyjętych, dobrych praktyk.

Najwyższy wynik (52 punkty) osiągnęła strona mitsubishi.pl zbierając maksymalną liczbę punktów w większości badanych kategorii. Główne atuty to przejrzystość, łatwość obsługi i dostosowanie do potrzeb użytkowników.

Kolejne, wśród najlepszych stron, to serwisy kia.pl, honda.pl oraz ford.pl.

Raport stworzyli studenci Elektronicznego Przetwarzania Informacji z Uniwersytetu Jagiellońskiego, czyli kierunku przygotowującego przyszłych projektantów stron, specjalistów od marketingu internetowego i webmasterów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama