Najlepsze dziecięce plakaty...
Uczniowie z 5 szkół podstawowych zostali zakwalifikowani przez Jury do krajowego Finału 11. edycji konkursu plastycznego organizowanego w ramach międzynarodowego programu edukacyjnego "Bezpieczeństwo dla wszystkich" Renault. Patronem medialnym konkursu jest INTERIA.PL
Finaliści będą walczyć o kilkudniową wycieczkę do Parku EuroDisneyland pod Paryżem oraz umieszczenie ich plakatu na billboardach
w całej Polsce.
Do tegorocznej 11. edycji konkursu plastycznego przystąpiło 428 szkół podstawowych z całego kraju, które nadesłały 2112 plakatów ilustrujących hasło przewodnie konkursu - "Bezpieczna droga do szkoły". Jury złożone z przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej, Biura Rzecznika Praw Dziecka, Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, Instytutu Transportu Samochodowego, patronów medialnych i organizatorów zakwalifikowało do krajowego Finału 5 plakatów, a także przyznało 25 wyróżnień. Przy wyborze najlepszych prac jury kierowało się takimi kryteriami, jak zgodność z tematem konkursu, pozytywne przesłanie, jakość, kreatywność i oryginalność plakatu.
- Na podkreślenie zasługuje fakt, że wśród uczestników konkursu są szkoły, które od kilku lat konsekwentnie uczą dzieci, jak bezpiecznie poruszać się po drodze. Bardzo nas cieszy, że do tegorocznej 11. edycji przystąpiły regiony, które dotychczas nie wdrażały programu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" Renault. Ich prace zrobiły na nas duże wrażenie, a kilka zakwalifikowało się do finału krajowego - dodała Agata Szczech, Dyrektor Public Relations Renault Polska.
Autorzy pięciu finałowych prac będą rywalizować o nagrodę główną podczas krajowego Finału konkursu organizowanego w ramach programu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" Renault, który odbędzie się w kwietniu 2011 w Warszawie. Zadaniem finalistów będzie zaprezentowanie krótkich programów artystycznych ilustrujących hasła przewodnie swoich plakatów. Zwycięzcy będą reprezentować Polskę na międzynarodowym Finale konkursu w Parku EuroDisneyland pod Paryżem, a ich plakat zostanie umieszczony na billboardach w całej Polsce.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie internetowej www.bezpieczenstwo.renault.pl .